Med fingertoppskänsligt varumärkesbyggande och en enorm passion för välgjorda produkter och berättelserna kring dem har Magasinet Kråkeryd mer än dubblat sin omsättning varje år sedan starten 2019.
Omnikanalstrategi: Bättre kundupplevelse skapar bättre affärer
Ju mer digital kunden blir desto viktigare är det med en positiv och sömlös kundupplevelse på alla kanaler där kunden finns. Designbase bad en expert tipsa om hur man kan skapa en egen omnikanalstrategi.
Det är inte bara i julhandeln som musik kan användas för att skapa stämning, bygga kundrelationer och bidra till ökad försäljning. En genomtänkt strategi för musik i butiken är en bra investering året om.
Att öppna en stor butik i premiumläge mitt under en pandemi är inget man gör lättvindigt. Men när Malmstenbutikens ägare Jessika Hyltner hittade de nya lokalerna på Humlegårdsgatan i Stockholm var de för bra för att låta bli.
Den fysiska handelns problem är hela stadens problem. En ny forskningsstudie föreslår en kreativ strategi för att locka tillbaka kunder och i förlängningen blåsa nytt liv i våra stadskärnor.