Inspirerad av 2025 års trend och affärsutveckling
Formland Spring 2025 erbjuder spännande och lärorika föreläsningar och debatter med experter inom bl.a. trendforskning, digitalisering, varumärke och cirkularitet, och programmet är fullt av input, idéer och strategier som kan utveckla verksamheten.
Både söndag, måndag och tisdag 2-4. Februari är det evenemang på Formlands Speak Up Scene, och föreläsningarna som går att välja mellan kan ses här:
söndag kl 10:00 - 10:30 kommer Jill Hawkins, modepsykolog, stylist och trendforskare, att prata om "Designing for creativity and health".
Hon kommer att prata om den kraftfulla inverkan som våra miljöer, tänkesätt och livsstilsval har på kreativitet, hälsa och välbefinnande. Eftersom kreativitet och hälsa är nära förbundna, och genom att designa våra utrymmen eftertänksamt, kan vi förstärka kreativ energi och förbättra vår känsla av välbefinnande.
Hon kommer att blanda teori och praktiska strategier och guida publiken i kurerande miljöer som stödjer både hälsa och kreativ potential. "Lär dig hur du formar din omgivning, ditt tankesätt och dina vanor för att skapa inspiration, förbättra din hälsa och ge mer liv till ditt liv och arbete", säger hon innan föreläsningen.
söndag kl 11.00 - 11.30 samt måndag och tisdag kl 11-11.30 kommer Mette Lykkegaard From, trendredaktör, pej, att prata om "Trender för SS25".
Föreläsningen utgår från pej gruppens kommersiella trender och färger för säsongen och innehåller en beskrivning av tidsandan, megatrender och fyra trendteman med var sin moodboard, färgkombinationer och specifika rekommendationer för inköp, styling och kommunikation.
söndag kl 13.00 - 13.30 och måndag kl 14.30-14.30 står trendforskaren och livsstilsexperten Mads Arlien-Søborg på scenen med föreläsningen "Stanna, smaka, shoppa, utforska."
Vad händer i storstäder som London, Paris och Stockholm – eller till och med precis runt hörnet i Köpenhamn? Följ med oss på en inspirerande resa genom 2025 års mest spännande urbana upplevelser. På bara 30 minuter dyker vi in i vad som gör just dessa platser till trendsättare inom modern livsstil och kultur.
Mads Arlien-Søborg berättar om hur de senaste trenderna formar allt från hotell och kaféer till unika butiker och innovativa museer. Upptäck städernas själ genom både de gömda skatterna och de nyaste hotspotsna – en sann insiderupplevelse som ger dig nya perspektiv på stadslivet.
söndag kl 14.00 – 14.30 och tisdag kl 10-10.30 ger trendforskare på pej gruppen Louise Byg Kongsholm en Trenduppdatering.
En uppdatering om samhälle, tidsanda och trender och en undersökning av hur vår värld utvecklas och hur konsumtionsmönster påverkas. Presentationen ger möjlighet att uppdatera kunskap om de senaste trenderna, tendenserna och konsumentbeteendet, samt utrusta publiken med verktyg för att navigera i en ständigt föränderlig värld och ge konkreta strategier och verktyg som kan hjälpa företaget att anpassa sig till den föränderliga verkligheten.
måndag kl 13:00 – 13:30 Christina Roed Gaarde, Social Content & Strategy Specialist, Group M, kommer att prata om "Present to future: Social media trends 2025."
Här lyfter hon fram de sociala medier-trender som förväntas dominera under 2025, med särskild tonvikt på relevansen för design- och livsstilsvarumärken. Föreläsningen ger inblick i både de breda SoMe-trenderna och utvecklingen av specifika plattformar.
Till exempel kommer TikToks explosiva tillväxt att lyftas fram, och hur plattformen alltmer tar över rollen som inspirations- och informationskälla för den yngre publiken, som nu ofta vänder sig till TikTok snarare än Google för sökningar. Föreläsningen innehåller konkreta tips på hur varumärken kan utnyttja och implementera dessa trender i sin egen strategi.
tisdag kl 13.00 – 13.30 står det i programmet ”5 fall som visar vägen till en utmärkt kundupplevelse”, där Kristoffer Okkels, digital affärsutvecklare, tar publiken på en världsturné med några av de varumärken som sätter standarden för exceptionella kundupplevelser i design och livsstilsbranschen. Upptäck fem helt nya globala exempel på företag som förstår att upplevelser är det mest effektiva sättet att uppnå differentiering, kundnöjdhet och tillväxt. Ämnen kommer att vara att vara närvarande där kunderna sänker sin vakt, leverera exceptionell kundservice och skapa unika shoppingupplevelser för varje kund.
tisdag kl 14.00 – 14.30 Carsten Rose Lundberg, industridirektör för digital handel på Danska Handelskammaren, kommer att ge en uppdatering om e-handel: ”Nya insikter, nya möjligheter”
E-handelslandskapet utvecklas ständigt och 2024 har varit ett milstolpeår för den digitala marknaden. Få de senaste insikterna och upptäck de nya möjligheter som skapas av förändringar i konsumenternas onlinebeteende och marknadstrender.
Carsten Rose Lundbjerg presenterar e-handelns aktuella status baserat på dansk industris senaste e-handelsanalys för 2024. Med färska siffror och trender från hela året kommer du att få en fördjupad förståelse för de största förändringarna och utmaningarna som kännetecknar online handel just nu. Föreläsningen ger dig konkret inblick i konsumenternas förväntningar, näthandelns inflytande och framtida tillväxtområden – väsentlig kunskap för alla som arbetar med digital handel.