Maison&Objet avslöjar...
... dess två trendområden "What's New? In Decor" och "What's New? In Retail" i färger som harmoniserar med det övergripande temat: TERRA COSMOS.
Maison&Objet slår upp portarna idag och de kommande dagarna finns det gott om inspiration att hämta på montrarna och i trendområdena. Designbase kommer självklart att finnas på mässan och vi kommer regelbundet att lägga upp aktuella nyheter.
Terra Cosmos speglar tidens stämning. Med fötterna på jorden och huvudet i stjärnorna drömmer vi alla om att fly från vardagen. Ny teknik öppnar upp för extraordinära möjligheter, samtidigt som de konfronterar oss med vårt ansvar. De två Vad är nytt? områden förankrar våra önskemål i verkligheten genom att leverera konkreta lösningar. Här, precis innan mässdörrarna öppnas, finns en titt på hur experterna Elizabeth Leriche och François Delclaux tolkar Terra Cosmos utifrån nyckeltrender inom inredning och detaljhandel och de nya produkter som presenterades på mässan.
I juli avslöjade vi de första moodboards för trendområdena, och nu är det dags att ta ytterligare en kosmisk tur...
What’s New? In Décor
Nya sätt att leva, producera och skapa. Den här säsongens tema, Terra Cosmos, inspirerade Elizabeth Leriche att skapa historien om en kosmisk odyssé nedsänkt i stjärnorna. Paviljongen, som hon föreställer sig ska inspirera morgondagens design och utsmyckning, besöks av ljuset av stjärnbilder på en djupblå himmel. Genom att kombinera magi och teknologi avslöjar denna trendprofet de estetiska influenserna som kommer att generera önskvärda framtider: Material, texturer, volymer, mönster, färgövergångar... Månens råa sten och sand, Mars röda jord, den lysande auran av solen, metalliska variationer. Flera rymdskeppsliknande celler avslöjar galaxer av objekt, tillbehör och effekter som inspirerar till dagdrömmar.
What’s New? In Retail
Denna uppslukande resa inbjuder dig att upptäcka fem rumsliga och tidsmässiga kapslar som sträcker sig från gnistrande sol till meteoritsvart, radikala metaller, luft- och måndyner. Dessa fantasivärldar erbjuder nya föremål, spektakulära möbler och unika, inspirerande skapelser.
Det ultimata strategiska verktyget för en inspirerande verklighet i alla företag. Ett ovärderligt verktyg för att lyfta konceptbutiken och den fristående butiken till en plats som måste besökas.
Att ta försäljning till himlen och bortom är ambitionen hos stilkonsulten François Delclaux på Vad är nytt? I detaljhandeln. Information om försäljningsställen, spotlights, skyltar, prioritering av val och iögonfallande: Den nyckelfärdiga verktygslådan innehåller de senaste varuexponeringslösningarna och "best practice" för att få återförsäljare igång.
Instant boarding: François Delclaux har iscensatt sin ultimata kuration av framtida bästsäljare, inspirerad av säsongens tema, Terra Cosmos. En rymdatmosfär på väg till månen, Mars och Neptunus. Tre stilövningar, mellan brutalism och futurism, materialitet och teknik... fulla av bra idéer som kan skicka butiken mot nya gränser.