Spring Copenhagen lockar till sig en ny branschprofil
Spring Copenhagen visar att de är på snabb frammarsch i designbranschen.
Med anställningen av Cindy Stoltze som försäljnings- och marknadschef har designföretaget lyckats attrahera ett starkt kort från en av branschens tungviktare.
Cindy Stoltze tillträdde sin tjänst på företaget 1 juni. Hon har stor erfarenhet inom branschen, senast en tjänst som senior key account manager på Rosendahl Design Group. På Spring Copenhagen kommer hon att fokusera på att utveckla samarbetet med detaljledet och på internationella initiativ.
”Jag ser verkligen fram emot att komma igång med arbetet på Spring Copenhagen. Varumärket har en enorm potential som jag ser fram emot att utveckla. Jag är övertygad om att mitt nätverk i branschen och min erfarenhet kommer att vara en tillgång i framtiden, så att vi kan fortsätta Spring Copenhagens imponerande tillväxtresa”, säger Cindy Stoltze.
Med tillskottet har Spring Copenhagen fått extra organisatoriska muskler för att utöka sina insatser mot detaljhandeln. Samtidigt är det också en framåtriktad investering för att stärka organisationen för större internationell expansion.
”Cindy är rätt person för att göra oss ännu starkare i konkurrensen med de större och etablerade danska designmärkena. Hon kommer med massiv erfarenhet från branschen och kan stärka vår position i butikerna. Samtidigt kommer hon att vara helt avgörande för att strukturera den internationella plan som vi har i manuset”, säger Peter Sørensen, VD för Spring Copenhagen.
HL