Stor uppslutning till sommarens spoga+gafa
90 procent av förra årets utställningsyta är redan bokad
Foto: Koelnmesse GmbH/spoga+gafa
Intresset för världens största mässa för trädgårds- och grillprodukter är stort, även på en utmanad marknad. Arrangörerna för spoga+gafa rapporterar att 90 procent av fjolårets utställningsyta redan är bokad till sommarens mässa.
Starkt stöd från branschen
Mässan samlar aktörer från hela trädgårds- och grillbranschen och enligt mässchef Claudia Maurer bekräftar den höga uppslutningen spoga+gafas position som en internationell plattform för branschen.
”Branschen visar ett starkt engagemang! Det mycket goda bokningsläget understryker vikten av spoga+gafa som trendsättare och den ledande internationella plattformen för trädgårdsbranschen. Vi är glada över att så många företag också deltar under 2025, vilket gör att vi kan representera hela spektrat av trädgårdslivsstil”, säger Claudia Maurer.
Bland de företag som redan anmält sig finns välkända namn som Weber, Coleman, Blackstone Products och Ooni GmbH, samt en lång rad europeiska och internationella utställare.
Nya initiativ och tidig biljettförsäljning
I år introducerar spoga+gafa flera nya initiativ. En av dem är Start-up Square, där nystartade företag får möjlighet att presentera sina produkter. Dessutom kommer en ny sektion, IVG Garden Boulevard, att etableras, där medlemmar i IVG branschorganisation (den tyska branschorganisationen för konsumentvaror inom trädgårdssektorn, samt deras tillverkare) kan visa upp sina innovationer.
Flera specialområden kommer också tillbaka, bland annat Cooling World med mobila kyllösningar, Outdoor Kitchen World som presenterar trender inom utekök och BBQ For Every Wallet där grillmodeller från olika prisklasser ställs ut.
Oliver Mathys är medarrangör av årets POS Green Solution Islands, där de senaste trenderna inom intäktsgenererande designlösningar för försäljningsställen återigen visas upp.
På mässprogrammet finns även föreläsningar och paneldebatter, medan Boulevard of Trends & Ideas visar upp de senaste trenderna inom trädgårds- och grillprodukter. Årets huvudtema, Design Gardens, kommer att vara ett genomgående tema under hela mässan.
För att ge internationella gäster bättre möjlighet att planera sitt besök har biljettförsäljningen öppnat tidigare än vanligt och biljetter kan nu köpas i mässans officiella biljettbutik.
spoga+gafa äger rum från d. 25.-26. juni i Köln.