Studenter väljer efter pris och hållbarhet

Fysisk inredningshandel håller ställningarna

Foto Mecenat.

Pris, återbruk och hållbart styr studenters val när de handlar möbler och inredning. Begagnat är en del av vardagen men nytt är fortfarande vanligast och fysiska butiker håller ställningarna bra i konkurrens med e-handeln. Och när de handlar nytt är det de välkända namnen i branschen som har platserna i toppen. Det framkom i studentrabattföretaget Mecenats sammanställning Mecenat Insight om hur studenter konsumerar inredning och möbler.

Fysiska butiker står starka i konkurrensen med e-handeln i inredningsbranschen. Nästan 60 procent av studenterna säger att de oftast handlar sin inredning direkt i butik. De välkända leverantörerna ligger i toppen av listan där IKEA har en särställning, följt av Mio. Förvånansvärt få, under 10 procent, använder influencers som inspiration för sina inköp av möbler och inredning.

Relaterat innehåll

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023