Studenter väljer efter pris och hållbarhet

Fysisk inredningshandel håller ställningarna

Foto Mecenat.

Pris, återbruk och hållbart styr studenters val när de handlar möbler och inredning. Begagnat är en del av vardagen men nytt är fortfarande vanligast och fysiska butiker håller ställningarna bra i konkurrens med e-handeln. Och när de handlar nytt är det de välkända namnen i branschen som har platserna i toppen. Det framkom i studentrabattföretaget Mecenats sammanställning Mecenat Insight om hur studenter konsumerar inredning och möbler.

Fysiska butiker står starka i konkurrensen med e-handeln i inredningsbranschen. Nästan 60 procent av studenterna säger att de oftast handlar sin inredning direkt i butik. De välkända leverantörerna ligger i toppen av listan där IKEA har en särställning, följt av Mio. Förvånansvärt få, under 10 procent, använder influencers som inspiration för sina inköp av möbler och inredning.

Relaterat innehåll

19.03.2024Designbase.se

Nytt pris hyllar hållbart och vackert kollektivt byggande

18.03.2024Designbase.se

Vi kommer att samarbeta med experterna

13.03.2024Designbase.se

Håll dig borta från facebook

08.03.2024Designbase.se

IKEA uniformer återanvänds i en ny textilkollektion

07.03.2024Designbase.se

Kenya eller Nederländerna? Var har rosor minst klimatavtryck?

06.03.2024Designbase.se

aida utsågs till Danmarks mest rekommenderade företag 2023

06.03.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt tar över distributionen av Lelit och Baratza

06.03.2024Designbase.se

Kreativ energi och gemenskap

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023