Tiden reflekteras här
Maison&Objet avslöjar sina två trendområden: Vad är nytt? i färgerna av septembers inspirerande tema TERRA COSMOS
Terra Cosmos speglar tidens stämning. Med fötterna på jorden och huvudet i stjärnorna drömmer vi alla om att fly vardagen. Ny teknik öppnar upp för extraordinära möjligheter, samtidigt som de konfronterar oss med vårt ansvar. De två Vad är nytt? trendområden förankrar våra önskemål i verkligheten genom att leverera konkreta lösningar. Få en smygtitt på hur experterna Elisabeth Leriche och François Delclaux tolkar Terra Cosmos utifrån starka interiör- och butikstrender med hjälp av de nya produkterna som presenterades på mässan.
Vad är nytt? In Decor av Elizabeth Leriche, Hall 7:
Nya sätt att leva, producera och skapa. Den här säsongens tema, Terra Cosmos, inspirerade Elizabeth Leriche att skapa en kosmisk odyssé nedsänkt i stjärnorna. Paviljongen, som hon föreställer sig ska inspirera morgondagens inredning, är inspirerad av ljuset från konstellationerna på en djupblå himmel. Genom att kombinera magi och teknologi avslöjar dessa trender de estetiska influenserna som kommer att generera den framtid vi vill ha: Material, texturer, volymer, mönster, färgövergångar ... Månens grova stenar och sand, Mars röda jord, den lysande aura av solen, metalliska variationer. Flera rymdskeppsliknande celler kommer att avslöja galaxer av objekt, tillbehör och effekter som inspirerar till dagdrömmer.
Denna uppslukande resa inbjuder dig att upptäcka fem rumsliga tidskapslar mellan glittrande solar, meteoritsvarta, radikala metalliseringar, luftvärldar och måndyner. Dessa fantasivärldar innehåller nya föremål, spektakulära möbler och unika, inspirerande skapelser.
Vad är nytt? In Retail av François Delclaux, Hall 3 & 4:
Det ultimata strategiska verktyget för en inspirerande affärsverklighet i alla företag. Ett ovärderligt verktyg för att förvandla din konceptbutik eller verksamhet till en adress som du måste besöka.
Stilkonsult François Delclaux på Vad är nytt? Im retail har ambitioner att ta försäljningen till himlen och utanför. Information om försäljningsställen, spotlights, skyltar, prioriterade val, iögonfallande displayer: Den nyckelfärdiga verktygslådan innehåller de senaste varuexponeringslösningarna och bästa praxis för att få återförsäljare igång.
Instant boarding: François Delclaux har iscensatt sin ultimata kuration av framtida bästsäljare, inspirerad av säsongens tema, Terra Cosmos. En rymdatmosfär på väg till månen, Mars och Neptunus. Tre stilistiska övningar, mellan brutalism och futurism, materialitet och teknik, är fulla av bra idéer när det gäller att projicera ditt försäljningsställe mot nya gränser.