Tivoli och Kay Bojesen i ett nytt samarbete

Det nya samarbetet heter Tivoli x Kay Bojesen, och har gett upphov till ett bestickset i begränsad upplaga, som ska fullända de goda matupplevelserna i det fria.

Foto: Kay Bojesen

"Reseset Kay Bojesen x Tivoli är resultatet av en gemensam önskan att skapa en komplett matupplevelse som inte kompromissar med kvaliteten på någon aspekt av måltiden", säger VD för Kaj Bojesen ApS Sus Bojesen Rosenqvist.

I en Tivoli grön stållåda, med nöjesparkens gyllene logotyp på, ligger en lunchkniv, en lunchgaffel och en dessertsked. Designen på setet är Kaj Bojesens klassiska Grand Prix-serie från 1938, och setet finns till försäljning på Kay Bojesens och Tivolis hemsidor.

Förutom att det är vackert och praktiskt är resesetet också ett steg mot ett mer hållbart förhållningssätt till att äta på språng.

"Vi har tillsammans skapat något som kan ge bestående värde på resor, utflykter och festivaler och inte minst minska behovet av engångsservice i dessa sammanhang", avslutar Sus Bojesen Rosenqvist.

Besök Kay Bojesens hemsida här.

-IDL

Relaterat innehåll

26.07.2024Designbase.se

Ett 250-årigt tillväxtäventyr

26.07.2024Designbase.se

Vi vill lyfta matlagningsupplevelsen

28.06.2024F&H Group A/S

Sponsrad

EN NY KLASSIKER PÅ BORDET FRÅN LYNGBY GLAS

26.06.2024F&H Group A/S

Sponsrad

DUKA JULBORDET MED SÖDAHL

06.06.2024J.A Sundqvist AB

Sponsrad

TID FÖR GRILLAT

28.05.2024Familianna Denmark ApS

Sponsrad

Familianna: En blandning av dansk design och spansk inspiration

29.04.2024Designbase.se

Det vackert dukade bordet

29.04.2024Designbase.se

Ambiente Trends 24+: En iscensättning av tystnadens lyx, nya kompositioner och digitala innovationer

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023