Tivoli och Kay Bojesen i ett nytt samarbete

Det nya samarbetet heter Tivoli x Kay Bojesen, och har gett upphov till ett bestickset i begränsad upplaga, som ska fullända de goda matupplevelserna i det fria.

Foto: Kay Bojesen

"Reseset Kay Bojesen x Tivoli är resultatet av en gemensam önskan att skapa en komplett matupplevelse som inte kompromissar med kvaliteten på någon aspekt av måltiden", säger VD för Kaj Bojesen ApS Sus Bojesen Rosenqvist.

I en Tivoli grön stållåda, med nöjesparkens gyllene logotyp på, ligger en lunchkniv, en lunchgaffel och en dessertsked. Designen på setet är Kaj Bojesens klassiska Grand Prix-serie från 1938, och setet finns till försäljning på Kay Bojesens och Tivolis hemsidor.

Förutom att det är vackert och praktiskt är resesetet också ett steg mot ett mer hållbart förhållningssätt till att äta på språng.

"Vi har tillsammans skapat något som kan ge bestående värde på resor, utflykter och festivaler och inte minst minska behovet av engångsservice i dessa sammanhang", avslutar Sus Bojesen Rosenqvist.

Besök Kay Bojesens hemsida här.

-IDL

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

16.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Nej tack till PFAS i dricksvattnet

09.10.2024Designbase.se

En resa mot en högre grad av hållbarhet

06.08.2024Designbase.se

Kay Bojesens design för bordet får nytt liv

23.07.2024Designbase.se

Tivoli och Kay Bojesen i ett nytt samarbete

05.07.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

”Bästa pizzaugnen” – nu i en mindre modell

26.06.2024F&H Group A/S

Sponsrad

DUKA JULBORDET MED SÖDAHL

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023