TrendSet framgångsrikt

Över 20 000 besökare, ett brett utbud av produkter och mycket inspiration inför våren/sommaren 2025 fanns på TrendSet

Foto: TrendSet

TrendSet Winter 2025 i München var tre dagar av trender, produktinnovationer, en mängd olika produktsortiment, nätverkande, etablera kontakter och framför allt: beställningar! Medan antalet besökare från Tyskland var detsamma som förra året, såg TrendSet en ökning av antalet besökare från länder utanför Tyskland. Antalet företag från Österrike ökade med 4% och från Italien med 7%. Efter den generellt sett positiva julsäsongen var företagen sugna på att beställa i början av året. Utställarna på TrendSet uttryckte tillfredsställelse med resultatet av vintermässan.

"Även om datumen och fördelningen av dagarna var ovanliga gick det bra", kommenterade Tatjana Pannier, VD för TrendSet, med hänvisning till hur TrendSet Winter 2025 fortskred. Trots det spända läget i detaljhandeln var TrendSet en bra mässa för branschen och man upplevde att det finns både god köpkraft och köplust från köpare från södra Tyskland, Schweiz och Österrike. Inte minst var de utställare där nya produktidéer dominerade kollektionerna framgångsrika. Det måste finnas något nytt för att stimulera köplusten. "När vi ser fram emot nästa mässor skulle det vara en fördel om tillverkarna var ännu mer villiga att förnya och investera", står det.

Foto: TrendSet

Även om datumen för mässan var något senare än vanligt på grund av förra mässan, BAU, var branschen väl representerad. Hela spektrumet av branscher, från detaljhandel, grossist och online till hotell och catering, var närvarande. De stora aktörerna i branschen och marknadsledare, tillsammans med mindre företag, nystartade företag, nykomlingar och designers, hade färska varor till hands för den nya säsongen i sex välfyllda mässhallar.

Veckodagarna hade också förändrats och det innebar fler österrikare och italienare än vanligt. Den tydliga trenden från den senaste tidens mässor mot ett fokuserat mässbesök med endast en beslutsfattare eller max två köpare pr. verksamheten fortsatte på TrendSet Winter 2025.

I 15 Interior & Lifestyle Fair-områden visades allt från kategorierna Lev & Ge, Inred & Skapa, Cook & Eat och Work & Play och alla större varumärken och kollektioner var representerade regionalt, nationellt och internationellt.

Temaområdena TrendSet Newcomer och TrendSet Bijoutex imponerade återigen besökarna med speciella, fokuserade och innovativa nya produkter från Living & Giving. De små, innovativa, nya och lokala företagen i TrendSet Newcomer-området presenterade lovande, regionala, rättvisa, handgjorda och hållbara produkter. TrendSet Bijoutex var återigen välbesökt med sina attraktiva erbjudanden av mode, smycken och accessoarer.

Äventyrlig look: trenderna för våren/sommaren 2025

Hållbar kvalitet, en återgång till skickligt hantverk, designens oändliga estetik inspirerad av naturen och surrealistiska, drömska skapelser präglar designen inom Inredning & Livsstil våren/sommaren 2025. Formerna, färgerna och designen på möbler, accessoarer, mode och vardagsföremål för oss in i fantastiska världar. Mysiga handgjorda stilar är lika populära som ytor inspirerade av naturen och äventyrliga utseenden. De nya designvärldarna ska ge glädje, välbefinnande, avkoppling och en känsla av trygghet. Mjuka, rena färger och harmoniska former fångar lekfullt teman som nostalgi, natur och framtid. Men djärva färger gör ett framträdande också sommaren 2025. Neon i alla nyanser ger uttrycksfull lyster till designen.

Mysig retro: trenderna för påsken 2025

År 2025 har påskdekorationer en framträdande plats med nyckfulla tecknade motiv, fräscha vårpasteller och glittriga metalliska accenter. Inslag som kaniner, höns, morötter, ägg och bon gjorda av naturmaterial, tillsammans med delikata blomdekorationer och folkloristiska mönster i mjuka neutrala toner, bidrar till en känsla av lantlig charm på påskbordet. Nostalgiskt hantverk och retroteman främjar en varm och välkomnande atmosfär. Många tillbehör, särskilt påskharar, påskägg och ljus, lyser i livfulla rosa nyanser. Blommönster betecknar vårens ankomst.

Relaterat innehåll

19.02.2025Designbase.se

Miljardinvesteringar i JYSK-butiker skapar positiv kundreaktion

19.02.2025Designbase.se

Marknadsplats, affärsmotor, optimismdrivare

18.02.2025Designbase.se

Future on Stage er en ekte talentinkubator

18.02.2025Designbase.se

TrendSet framgångsrikt

17.02.2025Designbase.se

Jacob Jensen är redo för marknaden

14.02.2025Designbase.se

EuroCIS 2025: Framtiden för detaljhandeln under lupp

12.02.2025Vinding et co A/S

Sponsrad

Lite om våra material och goda råd för levande ljus

11.02.2025Designbase.se

Färgglada Formland

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023