aida utsågs till Danmarks mest rekommenderade företag 2023

Relationwise har utsett aida till Danmarks mest rekommenderade företag 2023. De har fått priset för sitt arbete med att skapa fantastiska kundupplevelser och medarbetarengagemang. "Deras insatser visar vägen framåt för morgondagens ledare", säger Relationwise.

Det var glädje i företaget när aida utsågs till Danmarks mest rekommenderade företag 2023. Foto: aida

"aida har gjort ett imponerande jobb med att bygga fantastiska relationer, vilket är tydligt i deras fina Net Promoter Score (NPS) på 84 och Employee Net Promoter Score (eNPS) på 81. Mest imponerande är deras konsekventa arbete med att lyssna på sina kunder och sätta relationen i centrum.År efter år har Aida ökat sin NPS, och de har ökat sin NPS från 19 2015 till 84 här 2023. Och vad vi kan se är att den fortfarande är på väg uppåt!" Relationwise säger att varje år väljer Danmarks mest rekommenderade företag i förhållande till sina kundrelationer.

De tre kriterierna för bedömning av stöd är:

  • NPS = Net Promoter Score, vilket är summan av karaktären hos B2B-kunder/återförsäljare i förhållande till: "hur skulle du rekommendera AIDA på en skala från 1 till 10?" Totalt max. kan vara 100.
  • NPSe = Motsvarar medarbetarnöjdhet
  • Kvalitativ bedömning av företaget

"Vi har definitivt varit på en resa. Vi började mäta vår kundnöjdhet bland våra B2B-kunder 2015, och här var vår poäng – mycket till vår egen förvåning på 19 av 100 möjliga", säger aidas vd Peter Maae Jensen med en leende. Det handlar trots allt om att vara i sin egen lila ostklocka, så vi lyfte den och sedan dess har vi arbetat målmedvetet med kundnöjdheten, som har förbättrats år för år fram till 2023, då vi nådde en poäng på 84".

Foto: aida

För att nå det goda resultatet säger Peter Maae Jensen att de har lyssnat på kunderna i hög grad. ”Vi tyckte själva att vi var snabba med att leverera, eftersom vi skickade varorna samma dag som beställningen kom in, men vi fick reda på att vår transportör var för långsam, så varorna nådde inte kunderna, t.ex. i Norge i samma bråttom som vi trodde. Det var nog den största ögonöppnaren och något som vi såklart ändrade genom att göra nya avtal om transporttiden, så att varorna nådde sina destinationer betydligt snabbare”, säger Peter Maae Jensen.

Vi arbetar ständigt med att förbättra oss

Men Peter Maae Jensen säger också att man inte vilar på lagrarna. "Det genomsyrar faktiskt vår företagskultur att vi hela tiden funderar på hur vi bäst kan förbättra oss i förhållande till våra kunder. Och med Relationswise har vi ett riktigt bra verktyg för det. Vi har en fysisk skärm hängande på kontoret och varje gång ett svar kommer in från en kund kan alla se det på skärmen. Och om vi får en 10:a ringer en klocka. Dessutom används skärmen för veckomöten. Med datan redo framför sig identifierar de snabbt de största utmaningarna och bestämmer vad som behövs för att lösa utmaningarna. Den konkreta feedbacken är ovärderlig för aida. Och kunderna reagerar positivt på det snabba svaret.

Foto: aida

"Kunderna ser att åtgärder vidtas på grund av deras input till oss, och det är helt enkelt lysande. Det har bland annat inneburit att de relativt nya kunderna i Norge har vuxit till att bli några av företagets största kunder, eftersom vi agerat utifrån deras feedback. Så det är bara att lyssna på kunden!”

Och sedan aida fick poängen 84 och röstades fram till Danmarks mest rekommenderade företag 2023 har poängen faktiskt ökat ännu mer. Så just nu ligger den på i snitt 90 från kunder främst i Norden.

"Men det finns fortfarande utrymme för förbättringar. Det stärker vinnarmentaliteten i företaget och vi uppmuntrar givetvis alla att följa med hur det går, eftersom det är hela organisationens arbete med kundnöjdhet som är avgörande för att vi ska vinna ett pris”, säger Peter Maae Jensen, som i övrigt, avslutar med att konstatera att han och medarbetarna på aida är tacksamma för kundernas stora respons och intresse att svara på frågorna.

För Aida är det tydligt att morgondagens bästa företag kommer att byggas på styrkan i dess relationer. "aida drivs av relationer, och vårt framgångsrecept är att lyssna på kundfeedback och agera på den, samt skapa en vinnande kultur som kommer att skapa de allra bästa kundupplevelserna runtom."

Danmarks mest rekommenderade företag

Varje år utmärker Relationwise A/S Danmarks mest rekommenderade företag. Alla danska företag kan delta i loppet, men endast de som har exceptionella relationer med sina kunder och kollegor kommer att nomineras. Här finns bl.a. nämn Irma, Tivoli, Novo Nordisk, Arbejdernes Landsbank, men även många andra små och medelstora företag har anslutit sig till loppet.

De nominerade företagen bedömdes utifrån tre kriterier, viktade med 1/3 vardera. De tre kriterierna är: NPS, eNPS och en kvalitativ bedömning av företaget, branschen mm.

Director of Relationwise Jørgen C. Andersen säger om årets vinnare:

"I år har vi valt att utse aida A/S till Danmarks mest rekommenderade företag 2023. Förutom att ha en fantastisk NPS och eNPS är Aida också historien om ett företag som förbättras år för år och använder sin feedback proaktivt för att skapa det bästa kundupplevelser och leverera en tjänst i världsklass. Det är modellen för hur morgondagens företag måste arbeta för att nå framgång och sticka ut i mycket hård konkurrens. Från ett NPS på bara 19 år 2015 till imponerande 84 år 2023. Allt tack vare lojala kunder och anställda”.

Relaterat innehåll

18.12.2024Designbase.se

De potentiella cybersäkerhetshoten 2025

17.12.2024Designbase.se

Svanen delar ut Svanen 2023 till Høie

12.12.2024Designbase.se

Flexibla skatteregler för generationsväxling ska inte ersätta släktmötet

05.12.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Från villa till industri: Segway Navimow X-serien sätter nya standarder för gräsvård

03.12.2024Formex

Sponsrad

Kreativitet och hållbarhet i fokus på Formex i januari

03.12.2024Designbase.se

Nordiska entreprenörer och startups ska vara spjutspetsar

02.12.2024Droppery

Sponsrad

Solfelt intensifierar samarbetet med Droppery: "Building growth together"

25.11.2024Designbase.se

Optimism i sikte i en pressad designbransch

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Dimex ApS
Mässa
Nordstil 2025 - Beställningar görs i norr

Som det norra navet lockar Nordstil flera köpare ombord varje år - det är här den nordtyska detaljhandeln och många fler beställer innovativa produkter till sitt sortiment. Massor av impulser och ett urval av produkter som inte finns i sikte någon annanstans i Norden!

Datum

11.01.2025

Tid

10:00

Plats

Hamborg

TRADE POINT A/S
Mässa
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Datum

13.01.2025

Tid

10:00

Plats

Denmark

Dimex ApS
Mässa
Heimtextil - Internationell mässa för hem- och kontraktstextilier

Den internationellt unika plattformen för hem- och kontraktstextilier och textildesign. Upplev säsongens trender, textil hållbarhet, världens största utbud av hemtextilier samt produkt- och informationserbjudanden för inredning, gästfrihet och megatrend sömn. Globalt kombinerat och passionerat presenterat.

Datum

14.01.2025

Tid

10:00

Plats

Frankfurt

Maison&Objet
Mässa
Maison&Objet

Upplev det allra bästa inom design och interiör på Maison&Objet 2025 i Paris, en ledande global händelse för professionella inom design- och livsstilsindustrin.

Datum

16.01.2025

Plats

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Mässa
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Datum

17.01.2025

Tid

10:00

Plats

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Mässa
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OCH TRENDER

Datum

31.01.2025

Plats

Am Messesee 6, 81829 München

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023