Branschen återförenas: Med innovation och inspiration i fokus

The Inspired Home Show i Chicago ger internationella återförsäljare och agenter en unik möjlighet att utforska branschen och upptäcka nya möjligheter.

Foto: TheInspiredHomeShow.com.

Med ett förnyat intresse för inredningsdesign och inredning 2022 kommer det att vara avgörande för inköpare från detaljhandeln att differentiera sina produkter genom att hitta nya kollektioner och varumärken som också framöver kan glädja och attrahera kunder. 

Det blir också viktigt för inköpare att hitta nya företag att samarbeta med för att differentiera sina leveranser, något som har blivit tydligt i samband med de utmaningar inom sourcing och shipping som branschen står inför just nu. 

När The Inspired Home Show återvänder på McCormick Place i Chicago 5–8 mars kommer det att finnas mängder av varumärken och produkter, trender och idéer som kan spela roll för att differentiera sortimentet i butikerna. Mässan omfattar produkter från alla kategorier inom hemmet och de senaste innovationerna presenteras för marknaden av över 1 600 utställare med mer än 250 nya företag och tusentals nya produkter. Förutom de många nyheterna erbjuder mässan möjlighet att ta del av föreläsningar, specialutställningar och nätverkande. Bland talarna märks bland andra Lee Eisemann från Pantone, som berättar och de senaste färgtrenderna, och Tom Mirabile, som redogör för såväl konsumentlivsstilstrender som branschens utveckling och förtätning just nu. 

Lee Eisemans presentation. Foto: TheInspiredHomeShow.com.

Under mässans gång presenteras färg- och konsumenttrender, nya tekniska produkter och detaljhandelsinnovationer. Bland annat kommer man att kunna ta del av hur experter förväntar sig att framtidens butiker ska se ut. 

Healthy @Home Trending Today. Här återfinns 60 utställare med produkter som fokuserar på det friska hemmet, en frisk själ och en frisk kropp. Utställarnas fokus sträcker sig från hur vi fysiskt kan städa vårt hem och organisera hemmiljön till säker matlagning, hållbara inredningsprodukter som inte lämnar farligt avfall och produkter som kan sänka våra stressnivåer och säkerställa ett allmänt välbefinnande. 

Pantone Displays i utställningshallar. Foto: TheInspiredHomeShow.com.

Discover Design Gallery. Här kan besökarna se unika produkter som definierar hemmet. Discover Design Expo presenterar avancerade designkoncept från olika produktkategorier och från hela världen. 

Inventors Corner. En paviljong där 60 uppfinnare visar upp sina senaste produkter. Här kan du prata med utvecklarna själva och ta reda på vad som motiverar deras kreativa arbete.

IHA Market Watch. En utställning med produkter som illustrerar de fem viktigaste konsumentlivsstilstrenderna som formar vad och var hemprodukter kommer att köpas under de kommande 18–24 månaderna. 

New Product Showcase/Global Innovation Award for Product Design. New Product-utställningen finns i Buyers Clubs i varje utställningsbyggnad och presenterar nya produkter från mässan. GIA för Product Design-utställningen är ett måste. Här sätts fokus på den senaste utvecklingen och banbrytande innovationer som alla är finalister i GIA Awards. 

Foto: TheInspiredHomeShow.com.

Det är tryggt och säkert 

The Inspired Home Show samarbetar med Epistemix, ett datasäkerhetsföretag som har byggt modeller för att hjälpa myndigheter, städer, sjukvård och mässindustrin att identifiera risker förknippade med covid-19 för olika event.

”Hälsa och säkerhet är av största vikt för IHA och vi vill att besökare, utställare, personal och staden Chicago ska känna sig säkra på att vi vidtar alla nödvändiga försiktighetsåtgärder. Genom att samarbeta med Epistemix och genom att använda deras modeller kan vi identifiera riskfaktorer och säkerställa att alla får en trygg mässa”, säger Derek Miller, IHAs VD och koncernchef, och understryker att man kontinuerligt kommer att hålla ett öga på pandemins utveckling och vidta lämpliga försiktighetsåtgärder. 

För mer information och för gratis registrering till mässan, besök TheInspiredHomeShow.com.

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023