När konsumenternas köpkraft minskar blir kvaliteten butiksmiljön allt viktigare för försäljningen. Avdelningen Dimension Materials & Surfaces på EuroShop i Düsseldorf, 26 februari till 2 mars, har mycket att erbjuda i det avseendet.
Förutsättningarna för den traditionella shoppingresan har förändrats. Dagens marknadssituation ställer den fysiska detaljhandeln inför delvis nya uppgifter – och därmed även tillverkare av butiksmaterial.
”Jämfört med tiden före coronapandemin handlar det idag inte bara om att få kunderna att stanna kvar så länge som möjligt i butiken utan också om att distrahera dem från vardagens problem och bekymmer genom en viss lätthet och enkelhet”, säger Klaus Monhoff, chef för Decoration and Design Management på Egger Holzwerkstoffe, i en analys.
Ett brett utbud av innovativa material för golv, väggar, tak och möbler finns på EuroShop 2023 i Dimension Material & Surfaces i Hall 13. Mässan är öppen för fackbesökare från söndagen den 26 februari till torsdagen den 2 mars, 10.00 till 18.00.
-AB