Cervera börjar beräkna klimatavtryck

Mål att halvera utsläppen till 2030

Foto Cervera.

I samband med FN:s klimatkonferens Stockholm 50+ meddelar Cervera att kedjan börjar klimatberäkna och redovisa klimatpåverkan för vissa produkter. Inledningsvis handlar det om cirka 200 produkter från de egna varumärkena Anders Petter och Table Top Stories. I den nylanserade produktdeklarationen, som på sikt kommer finnas presenterad för samtliga produkter på Cervera.se, kan kunden ta del av produktens koldioxidekvivalent, CO2e – ett mått på utsläpp av växthusgaser. På så sätt kan kunden få en uppfattning om vilket klimatavtryck produkten har alstrat. 

Cervera har som mål att halvera sitt klimatutsläpp till 2030.

”Vi tror på samarbete och har dialog med våra samarbetspartners för att redovisa klimatavtrycket på produkter. Transparens är en viktig del i vårt hållbarhetsarbete och genom att publicera informationen på produktnivå utmanar vi oss själva att ställa om i snabbare takt”, säger Huyen Vu, Head of Sustainability på Cervera.

www.cervera.se

-AB

Relaterat innehåll

29.04.2025Designbase.se

Nordiska startups tar över Köpenhamn

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023