Hampus Färdig går från rollen som marknadsdirektör till vd för Design House Stockholm och med förändringen följer en önskan om att utöka varumärket.
"Vi är väldigt måna om att utöka vårt produktsortiment ännu mer samtidigt som vi ökar den digitala försäljningen och får en starkare närvaro inom fysisk detaljhandel", förklarar Hampus Färdig i ett pressmeddelande.
Design i blodet
Med en början som kommunikationsexamen och kandidat från Konsthögskolan i San Francisco var vägen banad för Hampus Färdig i designvärlden och under sin 7-åriga anställning på Design House Stockholm har han ansvarat bl.a. annat, för att företaget ska kunna gå över från fysisk detaljhandel till en hybrid som inkluderade onlineförsäljning. Idag tar företagets onlineförsäljning in 60 procent av den totala försäljningen. Och det hjälper nog att Hampus Färdig har tagit in design i modersmjölken.
"Som son till vår grundare Anders Färdig föddes jag med Design House Stockholms filosofi. Min barndom var något annorlunda än mina jämnåriga: Som 6-åring satt jag och dekorerade resterna av glasprover med silver- och guldmarker, säger Hampus Färdig.
Besök Design House Stockholm här.
-IDL