Det stora vårnumret 2021
Coronapandemin stoppar inte design- och inredningsbranschen. Leverantörer har fortfarande massor av spännande nyheter som ska presenteras för återförsäljare. Men det kan vara en utmaning eftersom många mässor ställts in. Därför ägnar Designbase marsnumret till att presentera de nyheter som ska driva branschen under den kommande säsongen.
Bli en del av Designbase universum och vårt tema Outdoor
Boka annons hos Hans Snestrup, tfn +45 2258 6000 eller hs@horisontgruppen.dk och skicka gärna idéer och tips eller redaktionellt material, dvs en kortare text och foto i hög upplösning, till anb@horisontgruppen.dk. Manusstopp för inlämnat redaktionellt material är måndagen den 8 mars 2021.
Det är nu som alla spännande, överraskande, vackra, dekorativa och funktionella nyheter ska presenteras för inköpare i design- och interiörbranschen. Tyvärr har många mässor ställts in vilket gör det svårare för branschen att få en överblick över alla nya designprodukter som ska hjälpa till att driva detaljhandeln – fysiskt och online – inom en snar framtid. Därför dedikerar vi Designbase i mars till att vara branschens megafon för nyheter till sommaren 2021. Vi skapar med andra ord ett ”mässnummer” och välkomnar alla aktörer i branschen att skicka in säsongens nyheter för presentation.
Design- och inredningsbranschen som helhet klarar sig faktiskt riktigt bra under den här tuffa perioden i jämförelse med många andra branscher. Försäljningen av nya bostäder, hus och bostadsrätter såväl som fritidshus, har ökat markant under 2020. Vi inrättar hemmakontor som ska möbleras och inte bara det; vi lever i våra hem 24/7. Det betyder att vi i hög grad får upp ögonen för att det kan behövas nya kuddar, nya ljusstakar eller en ny ram istället för den gamla slitna.
Många konsumenter har också sparat in på planerade semestrar och fått pengar över som de istället gärna lägger på sina hem.
Dessutom är design- och inredningsbranschen generellt sett mycket bra på onlineförsäljning. Detta har varit en bidragande faktor för att rädda försäljningen av design- och interiörprodukter. På grund av restriktioner och stängningar av fysiska butiker har onlineförsäljningen exploderat det senaste året, och detta gäller i högsta grad hemsegmentet.
Därför är det nu viktigare än någonsin att få ut nyheterna i butikerna. Att få visa konsumenterna de nya trenderna och de nya produkterna och inspirera dem till köp, så att branschen kan fortsätta blomstra efter corona och i framtiden.