Direkt till konsument är det nya "svarta"

D2C är det nya, men det kräver att du har koll på din logistik så att det går att göra, och inte minst så att du får ut det bästa av det. Droppery är specialiserade på D2C-lösningar och vd och grundare Marco Mulder säger att de just nu expanderar kraftigt och att målet är att nå hela Europa.

Foto: 123RF.com

"Dropery optimerar kontinuerligt leveranskedjan direkt till konsument (D2C) för leverantörer och återförsäljare inom design- och möbelindustrin. Det Amsterdam-baserade företaget hjälper leverantörer och återförsäljare att skala upp genom att förenkla logistiken och på så sätt främja gränsöverskridande försäljning. "Vi uppnår detta genom att erbjuda ett heltäckande paket av tjänster", förklarar grundaren och VD Marco Mulder, och han tillägger att vi just nu accelererar med 20+ nya partners, och att vi därmed går framåt mot nästa steg.

Dropperys mål är att säkerställa en smidig integration av produktsynkronisering, lagerhantering i realtid och automatiserad orderhantering, förklarar Marco Mulder, och han förklarar att lösningen även gör det möjligt för grossister, leverantörer och varumärken att aktivera en ny återförsäljarkanal.

Teamet bakom Droppery. Foto: Droppery

”För Droppery är det avgörande att leverantörer och varumärken alltid har friheten att välja vem de vill samarbeta med. Därför erbjuder vi även flera logistiklösningar, så att leverantörerna inte behöver ändra sina arbetssätt samtidigt som de kan dra nytta av hemleveranser”, säger han.

Och branschen har tagit Droppery till sitt hjärta och senast har samarbeten etablerats med internationella partners, t.ex. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art , Stalux, Must Living, det handlar om RoMi, Present Time och Light & Living.

Internationell expansion

För många företag kan det vara svårt att komma in på en okänd marknad.

"För leverantörer som vill expandera till nya regioner erbjuder Droppery en komplett tjänst över gränserna. På så sätt siktar vi på att stödja våra kunder att nå fler internationella kunder och öka deras försäljning över gränserna”, konstaterar Marco Mulder.

Droppery är för närvarande verksamt i 18 länder, men planerar att expandera ytterligare och främja fler samarbeten.

"Vårt mål är att leverera över hela Europa och vi är alltid öppna för nya logistikpartner som vill växa med oss", förklarar Marco Mulder.

Han understryker att just flexibilitet för leverantörer och återförsäljare är ett otroligt viktigt inslag.

Även varumärken och leverantörer som inte direkt är inriktade på hemleveranser hittar en lösning som passar dem med Droppery.

"Vi strävar kontinuerligt efter att främja effektivitet genom att hoppa över ett eller flera steg i leveranskedjan, och med det tillvägagångssättet skapas ett hållbart orderhanteringsförfarande", förklarar Marco Mulder.

Specifikt för denna grupp erbjuder företaget olika lösningar:

  • Leverantören skickar själv direkt till konsumenten.
  • Leverantören skickar sina samlingar till Dropperys lager i Amsterdam. Droppery förbereder skräddarsydda beställningar för återförsäljaren och skickar direkt till konsumenten.
  • Leverantören förbereder beställningen för hämtning. Droppery hämtar beställningarna från leverantören och sköter leveransen till slutkunden genom en av sina logistikpartners.

"I fallet med alternativ 2 eller 3 fakturerar vi återförsäljaren direkt, vilket minimerar ytterligare administrativa uppgifter för leverantören. På så sätt behöver leverantören inte göra ändringar i sina interna processer för att dra nytta av konsumentleverans och åka med D2C-våg", avslutar Marco Mulder".

Denna artikel är en del av ett tema:

Tema: Optimera ditt företag

Detaljhandeln står inför unika utmaningar och möjligheter i en tid präglad av digital transformation och förändrade konsumentpreferenser. Det handlar om att ligga i framkant med de senaste trenderna och hålla ett öga på den utveckling som ständigt sker inom såväl affärsverksamhet som ledning. Eftersom verksamheten är optimerad och kundupplevelsen förbättras ökar försäljningen och resultatet.

Relaterat innehåll

18.12.2024Designbase.se

De potentiella cybersäkerhetshoten 2025

17.12.2024Designbase.se

Svanen delar ut Svanen 2023 till Høie

12.12.2024Designbase.se

Flexibla skatteregler för generationsväxling ska inte ersätta släktmötet

05.12.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Från villa till industri: Segway Navimow X-serien sätter nya standarder för gräsvård

03.12.2024Formex

Sponsrad

Kreativitet och hållbarhet i fokus på Formex i januari

03.12.2024Designbase.se

Nordiska entreprenörer och startups ska vara spjutspetsar

02.12.2024Droppery

Sponsrad

Solfelt intensifierar samarbetet med Droppery: "Building growth together"

25.11.2024Designbase.se

Optimism i sikte i en pressad designbransch

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Dimex ApS
Mässa
Nordstil 2025 - Beställningar görs i norr

Som det norra navet lockar Nordstil flera köpare ombord varje år - det är här den nordtyska detaljhandeln och många fler beställer innovativa produkter till sitt sortiment. Massor av impulser och ett urval av produkter som inte finns i sikte någon annanstans i Norden!

Datum

11.01.2025

Tid

10:00

Plats

Hamborg

TRADE POINT A/S
Mässa
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Datum

13.01.2025

Tid

10:00

Plats

Denmark

Dimex ApS
Mässa
Heimtextil - Internationell mässa för hem- och kontraktstextilier

Den internationellt unika plattformen för hem- och kontraktstextilier och textildesign. Upplev säsongens trender, textil hållbarhet, världens största utbud av hemtextilier samt produkt- och informationserbjudanden för inredning, gästfrihet och megatrend sömn. Globalt kombinerat och passionerat presenterat.

Datum

14.01.2025

Tid

10:00

Plats

Frankfurt

Maison&Objet
Mässa
Maison&Objet

Upplev det allra bästa inom design och interiör på Maison&Objet 2025 i Paris, en ledande global händelse för professionella inom design- och livsstilsindustrin.

Datum

16.01.2025

Plats

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Mässa
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Datum

17.01.2025

Tid

10:00

Plats

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

TrendSet Munich
Mässa
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OCH TRENDER

Datum

31.01.2025

Plats

Am Messesee 6, 81829 München

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023