Direkt till konsument är det nya "svarta"

D2C är det nya, men det kräver att du har koll på din logistik så att det går att göra, och inte minst så att du får ut det bästa av det. Droppery är specialiserade på D2C-lösningar och vd och grundare Marco Mulder säger att de just nu expanderar kraftigt och att målet är att nå hela Europa.

Foto: 123RF.com

"Dropery optimerar kontinuerligt leveranskedjan direkt till konsument (D2C) för leverantörer och återförsäljare inom design- och möbelindustrin. Det Amsterdam-baserade företaget hjälper leverantörer och återförsäljare att skala upp genom att förenkla logistiken och på så sätt främja gränsöverskridande försäljning. "Vi uppnår detta genom att erbjuda ett heltäckande paket av tjänster", förklarar grundaren och VD Marco Mulder, och han tillägger att vi just nu accelererar med 20+ nya partners, och att vi därmed går framåt mot nästa steg.

Dropperys mål är att säkerställa en smidig integration av produktsynkronisering, lagerhantering i realtid och automatiserad orderhantering, förklarar Marco Mulder, och han förklarar att lösningen även gör det möjligt för grossister, leverantörer och varumärken att aktivera en ny återförsäljarkanal.

Teamet bakom Droppery. Foto: Droppery

”För Droppery är det avgörande att leverantörer och varumärken alltid har friheten att välja vem de vill samarbeta med. Därför erbjuder vi även flera logistiklösningar, så att leverantörerna inte behöver ändra sina arbetssätt samtidigt som de kan dra nytta av hemleveranser”, säger han.

Och branschen har tagit Droppery till sitt hjärta och senast har samarbeten etablerats med internationella partners, t.ex. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art , Stalux, Must Living, det handlar om RoMi, Present Time och Light & Living.

Internationell expansion

För många företag kan det vara svårt att komma in på en okänd marknad.

"För leverantörer som vill expandera till nya regioner erbjuder Droppery en komplett tjänst över gränserna. På så sätt siktar vi på att stödja våra kunder att nå fler internationella kunder och öka deras försäljning över gränserna”, konstaterar Marco Mulder.

Droppery är för närvarande verksamt i 18 länder, men planerar att expandera ytterligare och främja fler samarbeten.

"Vårt mål är att leverera över hela Europa och vi är alltid öppna för nya logistikpartner som vill växa med oss", förklarar Marco Mulder.

Han understryker att just flexibilitet för leverantörer och återförsäljare är ett otroligt viktigt inslag.

Även varumärken och leverantörer som inte direkt är inriktade på hemleveranser hittar en lösning som passar dem med Droppery.

"Vi strävar kontinuerligt efter att främja effektivitet genom att hoppa över ett eller flera steg i leveranskedjan, och med det tillvägagångssättet skapas ett hållbart orderhanteringsförfarande", förklarar Marco Mulder.

Specifikt för denna grupp erbjuder företaget olika lösningar:

  • Leverantören skickar själv direkt till konsumenten.
  • Leverantören skickar sina samlingar till Dropperys lager i Amsterdam. Droppery förbereder skräddarsydda beställningar för återförsäljaren och skickar direkt till konsumenten.
  • Leverantören förbereder beställningen för hämtning. Droppery hämtar beställningarna från leverantören och sköter leveransen till slutkunden genom en av sina logistikpartners.

"I fallet med alternativ 2 eller 3 fakturerar vi återförsäljaren direkt, vilket minimerar ytterligare administrativa uppgifter för leverantören. På så sätt behöver leverantören inte göra ändringar i sina interna processer för att dra nytta av konsumentleverans och åka med D2C-våg", avslutar Marco Mulder".

Denna artikel är en del av ett tema:

Tema: Optimera ditt företag

Detaljhandeln står inför unika utmaningar och möjligheter i en tid präglad av digital transformation och förändrade konsumentpreferenser. Det handlar om att ligga i framkant med de senaste trenderna och hålla ett öga på den utveckling som ständigt sker inom såväl affärsverksamhet som ledning. Eftersom verksamheten är optimerad och kundupplevelsen förbättras ökar försäljningen och resultatet.

Relaterat innehåll

06.11.2024Designbase.se

Formex: Kristin Lagerqvist designar 2025 års entré

05.11.2024Designbase.se

Vi drivs av att skapa förändring

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023