Edblad designar för utsatta barn

Årets Helping Hand-smycke tillägnas Maskrosbarn

Varje år designar det svenska varumärket Edblad ett Helping Hand-smycke till förmån för en utvald organisation. I år tillägnas smycket barnrättsorganisationen Maskrosbarn, vilket innebär att för varje sålt smycke går 50 kronor oavkortat till organisationens viktiga arbete för barn som lever i utsatthet. Årets smycke Vigor, som lanseras i september, är en liten och glad elefant som står för tillförsikt och hopp. För designen står formgivaren Ulrika Runius.

I Sverige har omkring en halv miljon barn minst en förälder som har ett missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld. Barnrättsorganisationen Maskrosbarn har sedan 2005 arbetat med långsiktiga stöd för att förbättra levnadsvillkoren för de barn som växer upp med den här problematiken.

Relaterat innehåll

23.04.2025Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot lanserar Roomba® Max 705 Vac-robot + AutoEmpty™-dockningsstation

23.04.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Utomhusliv med stil

23.04.2025Designbase.se

New Works levererar ännu en positiv rapport

23.04.2025Designbase.se

JYSK når målet med ansvarsfullt inköpt virke

22.04.2025Designbase.se

Ny satsning fokuserar på grön omställning

22.04.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Ny vän till tvätten

22.04.2025F&H Group A/S

Sponsrad

Sommarfester – presenter som glädjer

21.04.2025Designbase.se

Designing happiness

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023