Edblad designar för utsatta barn

Årets Helping Hand-smycke tillägnas Maskrosbarn

Varje år designar det svenska varumärket Edblad ett Helping Hand-smycke till förmån för en utvald organisation. I år tillägnas smycket barnrättsorganisationen Maskrosbarn, vilket innebär att för varje sålt smycke går 50 kronor oavkortat till organisationens viktiga arbete för barn som lever i utsatthet. Årets smycke Vigor, som lanseras i september, är en liten och glad elefant som står för tillförsikt och hopp. För designen står formgivaren Ulrika Runius.

I Sverige har omkring en halv miljon barn minst en förälder som har ett missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld. Barnrättsorganisationen Maskrosbarn har sedan 2005 arbetat med långsiktiga stöd för att förbättra levnadsvillkoren för de barn som växer upp med den här problematiken.

Relaterat innehåll

19.02.2025Designbase.se

Miljardinvesteringar i JYSK-butiker skapar positiv kundreaktion

19.02.2025Designbase.se

Marknadsplats, affärsmotor, optimismdrivare

18.02.2025Designbase.se

Future on Stage er en ekte talentinkubator

18.02.2025Designbase.se

TrendSet framgångsrikt

17.02.2025Designbase.se

Jacob Jensen är redo för marknaden

14.02.2025Designbase.se

EuroCIS 2025: Framtiden för detaljhandeln under lupp

12.02.2025Vinding et co A/S

Sponsrad

Lite om våra material och goda råd för levande ljus

11.02.2025Designbase.se

Färgglada Formland

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023