Formex blev en succé

Höstupplagan av den svenska design- och inredningsmässan visade optimism i branschen.

Foto: Stockholmsmässan

Rekordhöga försäljningssiffror och stort intresse från både svenska och internationella återförsäljare gjorde årets Formex till ett nöje för både utställare och besökare.

Totalt representerade de 8 000 besökarna 43 länder, medan de 358 utställarna var fördelade på 16 länder. Formex etablerar sig därmed åter som en central mötesplats för producerande och handelsföretag som sysslar med inredning och design.

"Formex är mer än bara en mässa - det är en plats där idéer kommer till liv, där kopplingar skapas och där branschens framtid tar form. Att kunna erbjuda en plattform där våra utställare kan nå ut och se dem överträffa sina egna förväntningar gör mig otroligt stolt”, säger Formex projektledare Sonja Björk Ebert.

För företaget Mitt & Ditt Underbara Liv gav mässan ett välkommet avbrott i de dagliga rutinerna, men bjöd även i år på försäljningsrekord.

”Vi älskar den fysiska mötesplatsen och möjligheten att knyta an till våra kunder och kollegor som Formex erbjuder. Vi trodde aldrig att vi skulle få så fantastisk respons som vi fick den här gången. Försäljningsmässigt nådde vi den högsta nivån någonsin. Känslan av att ha träffat plötsligt med våra produkter ger oss stor tillförsikt inför framtiden och vi åker hem med hjärtan fulla av glädje, inspiration och en drivkraft att fortsätta framåt, säger VD för Mitt & Ditt Underbara Liv AB Karin Westin.

Formex Design Talents präglades också av den positiva atmosfären på det nyligen avslutade Formex. Med över 70 sökande var intresset för kategorin större än någonsin, vilket gjorde att Formex fick utöka utställningsytan för de nya designtalangerna. En av de utvalda talangerna, Simon Hallgren, som står bakom UNÚM-vasen, hade också bara positivt att säga om mässan.

”Att stå på Formex och få så mycket kärlek och beröm var verkligen fantastiskt. Att vi lyckades få beställningar från återförsäljare från Malmö till Kiruna och även i Norge, Danmark, Finland och Tyskland är fortfarande svårt att tro, säger Simon Hallgren.

Nästa Formex äger rum i Stockholm den 17-19 januari 2025.

-IDL

Relaterat innehåll

26.09.2024Designbase.se

Förbered ditt företag för Googles uppdaterade sökmotor med AI

26.09.2024Designbase.se

Årets färg på Nordsjö förkunnar optimism

20.09.2024Designbase.se

Formex blev en succé

19.09.2024Designbase.se

Detaljhandeln inspirerad av rymden

18.09.2024Designbase.se

Frankfurt Consumer Goods Fairs 2025: Nytt varumärkesområde och tillväxt inom strategiska utvecklingsområden

17.09.2024F&H Group A/S

Sponsrad

Glädjeblixtar från Villa Styles

17.09.2024Designbase.se

Frisinnad och lekfullt edgy, ohämmad och full av nyfikenhet

17.09.2024Designbase.se

Nordiska designers hyllas över hela världen

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023