Fortsatt stark utveckling för Linum

Affären via Amazon omsätter miljonbelopp

Under årets två första kvartal har hemtextilaktören Linum totalt sett ökat över 50 procent i omsättning mot föregående år och över 80 procent sett till samma period 2019. Det är främst bolagets strategiska vridning mot digital handel och egna kanaler som fallit väl ut. Linums spårväxling från Amazon Vendor till Seller har även den burit frukt och affären via Europas största marknadsplats omsätter nu miljonbelopp.
”Vi har arbetat fram ett affärsupplägg där Amazon och den egna e-handeln fått stå i fokus. Genom att vända oss till samma uppsättning marknader når vi kunden från två håll”, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum.
www.linumdesign.com/sv/

AB

Relaterat innehåll

07.05.2024Designbase.se

3daysofdesign: Här skapas drömmar

07.05.2024Designbase.se

Trender & Traditioner blev en succé

23.04.2024Designbase.se

Artificiell intelligens i detaljhandeln

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023