Fortsatt stark utveckling för Linum

Affären via Amazon omsätter miljonbelopp

Under årets två första kvartal har hemtextilaktören Linum totalt sett ökat över 50 procent i omsättning mot föregående år och över 80 procent sett till samma period 2019. Det är främst bolagets strategiska vridning mot digital handel och egna kanaler som fallit väl ut. Linums spårväxling från Amazon Vendor till Seller har även den burit frukt och affären via Europas största marknadsplats omsätter nu miljonbelopp.
”Vi har arbetat fram ett affärsupplägg där Amazon och den egna e-handeln fått stå i fokus. Genom att vända oss till samma uppsättning marknader når vi kunden från två håll”, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum.
www.linumdesign.com/sv/

AB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023