För andra året i rad har undersökningsföretaget Better Business mätt kvalitén på kundmötet i 101 svenska butikskedjor med hjälp av så kallad mystery shopping. Resultatet baseras på ett antal mätpunkter inom frågegrupperna första intryck, bemötande, mekanisk försäljning, skyltning, personlig försäljning och sista intrycket. Årets bästa resultat får Happy Homes.
Vinnaren sticker ut på flera punkter och har förbättrat sitt resultat i förhållande till den förra mätningen. Framför allt har mätpunkten för första intrycket ökat.
”Happy Homes har fått 100 procent på första intrycket och rankar även högt vad gäller mekanisk försäljning, det vill säga försäljning som inte kräver någon typ av personlig service”, säger Lina Schölin, VD på Better Business.
Enligt HappyHomes marknadschef Ylva Widegren är det troligtvis flera faktorer som ligger bakom framgången. Kedjan har flera bra år bakom sig och kedjan arbetar aktivt med att inkludera och inspirera personalen.
-AB