Humdakin satsar på den japanska marknaden
Danska Humdakin kommer framöver att finnas i 40 Slow House-butiker över hela Japan.
Humdakins officiella lansering i Japan för några dagar sedan var en stor milstolpe för det danska varumärket. "Och vi är mer än redo", säger ägaren och grundaren av Humdakin, Camilla Schram.
"Vi ser fram emot den nya resan och är tacksamma för all den positiva uppmärksamhet som lanseringen redan har fått", säger hon.
Dagarna i Tokyo bjöd på intervjuer, pop-up-butiker, slutsålda workshops och inte minst möten med den fina japanska kulturen.
Humdakins start på Slow House-butiken var en enorm framgång, och redan efter den första lanseringsdagen var några av Humdakin-produkterna slutsålda. Slow House ägs av Actus, som är den ledande inredningskedjan i Japan med 40 butiker. Actus-butikerna kommer att ha varsin Humdakin pop-up-butik, innan Humdakin permanent blir en del av sortimentet i december.
Under dagarna i Tokyo var Camilla Schram värd för flera evenemang. Ett av dem var ett 'cleaning & flowers'-evenemang. Syftet med detta evenemang var att visa vikten av att inte bara hålla sitt hem rent, utan också att göra något gott för sig själv och dekorera hemmet med saker som gör en glad, vilket är en stor del av Humdakins filosofi.
-PF