Instagram Shopping till Sverige

Ny tjänst gör Instagram till säljkanal.

Foto: Jaelynn Castillo.

I slutet av april lanserade Instagram tjänsten Instagram Shopping i Sverige. Tjänsten gör det möjligt för företag att sälja produkter via sina Instagramkonton genom att lägga in prislappar på bilder på produkterna. När en följare klickar på prislappen kommer information om produkten samt en köpknapp som leder vidare till företagets webbutik.

Instagram Shopping premiärlanserades i USA 2016 och har enligt Instagrams ägare Facebook visat sig vara en kraftfull försäljningskanal. Idag finns tjänsten i ett fyrtiotal länder.

-ANB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023