Instagram Shopping till Sverige

Ny tjänst gör Instagram till säljkanal.

Foto: Jaelynn Castillo.

I slutet av april lanserade Instagram tjänsten Instagram Shopping i Sverige. Tjänsten gör det möjligt för företag att sälja produkter via sina Instagramkonton genom att lägga in prislappar på bilder på produkterna. När en följare klickar på prislappen kommer information om produkten samt en köpknapp som leder vidare till företagets webbutik.

Instagram Shopping premiärlanserades i USA 2016 och har enligt Instagrams ägare Facebook visat sig vara en kraftfull försäljningskanal. Idag finns tjänsten i ett fyrtiotal länder.

-ANB

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023