Interior Looks med stark debut
Stark debut, utökat möbelsortiment och nya format i Frankfurt för 2026
Från området Interior Looks. Foto: Messe Frankfurt
Interior Looks hade en lovande lansering på Ambiente 2025, vilket gav ny fart till möbelindustrin. Det innovativa området kopplade samman framgångsrika möbel- och inredningsmärken direkt med nya köpare från detaljhandel, arkitektur, hotell och restauranger och fick överväldigande positiv feedback. 2026 kommer Interior Looks att utökas ytterligare och presentera ett ännu bredare utbud av möbler och nya format i Frankfurt.
"Interior Looks var bara början. Vi är i dialog med möbelindustrin på flera nivåer och kommer att utöka möbelutbudet i Frankfurt för att adressera ett bredare spektrum, från sofistikerade till premiumsegment", förklarar Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs.
"Förutom traditionella mässformat diskuteras innovativa nya tillvägagångssätt för att attrahera kunder inom hotell- och cateringbranschen, inredning, entreprenadverksamhet och arkitektur. Vi samordnar givetvis även med kollegor från våra ledande mässor ISH, Heimtextil och Light + Building för att aktivt engagera sina internationella besöksgrupper."
En framgångsrik lansering med stor potential
"Trots en utmanande marknadsmiljö har vi framgångsrikt öppnat upp nya försäljningskanaler för möbelutställare och aktivt stöttat omvandlingen av branschen. Utöver vårt fokus på livsstil och design, träffade deltagarna nya återförsäljare och affärspartners från kontrakts- och besöksnäringen. Det har visat sig vara en stor framgång, och jag är särskilt glad över att strategin inom Y Engeltors utställning har lönat sig." biente Att leva, ge och arbeta.
Interior Looks ligger i Inredningshall 3.1, där internationella livsstilsvarumärken och avtalsrelaterade varumärken ger goda synergier. Kurerad av branschexperten Bernd Schellenberg, som också hjälpte till att utveckla helhetskonceptet, presenterade området ett sammanhållet urval av handgjorda möbler, textilier, belysning och designobjekt.
Ambiente 2026: Ännu fler möjligheter för möbelindustrin
De varierande profilerna av utställare visade på Ambientes mångsidiga tillväxtpotential. Medan specialtillverkare som Fíne framgångsrikt kontaktade projektledare främst på tysktalande och europeiska marknader, berömde varumärken som Raasch och Serax kvaliteten på den internationella publiken. Stephan Bolz, VD för Bordbar Design, sammanfattade: "Frankfurts höga internationella profil är nyckeln för oss eftersom den representerar betydande tillväxtmöjligheter. Den har fungerat exceptionellt bra."
"Med positiv feedback och betydande intresse redan för 2026 kommer Interior Looks att fortsätta växa. Genom att utnyttja synergier med Frankfurts internationella mässor och introducera innovativa format för kundförvärv och matchmaking skapar vi nya möjligheter för möbelindustrin att knyta an till relevanta målgrupper", avslutar Engelmann.
Nästa mässdatum:
Ambiente kommer att hållas igen i början av februari, samtidigt som Christmasworld och Creativeworld.
Ambiente och Christmasworld: 6-10.
Februari 2026 Kreativ värld: 6.-9. februari 2026.