Internetanvändningen fortsätter öka

Instagram knappar in på Facebook visar ny studie.

Nio av tio svenskar (92 %) handlar i webbutiker och sex av tio (62 %) säljer saker eller tjänster via internet. Det visar rapporten Svenskarna och internet 2018, Internetstiftelsens årliga studie av svenska folkets internetvanor. 13 procent uppger att de har köpt något som presenterats missvisande på hemsidan. Det är dubbelt så många som för fyra år sedan.

En stor majoritet av svenskarna använder sociala medier och andelen växer. Facebook är populärast, men tvåan Instagram och trean Snapchat växer snabbare och det dagliga Facebook-användandet har stagnerat. Bland de yngre har det till och med blivit allt ovanligare att kolla Facebook varje dag. Om utvecklingen skulle fortsätta i samma kommer Instagram att vara lika stort som Facebook om tre år.

-ANB

Relaterat innehåll

03.05.2024Designbase.se

Nio designföretag slåss om den norska industrins viktigaste utmärkelser

02.05.2024Designbase.se

Färgtrender 2025 handlar om harmoni

19.04.2024Önska

Sponsrad

Önskabutikerna reste till Horred för årets första Önskaskola

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023