Kick-off: Dags för Outdoor - få ut dina nyheter till branschen
Trenden att flytta boendet utomhus har varit på stark frammarsch de senaste åren. Tendensen har förstärkts ytterligare under coronapandemin, när restriktioner gjort det omöjligt för oss att vara så utåtriktade som vi brukar vara. Det betyder att många svenskar lägger de pengar de annars skulle ha använt till resor på att göra trädgården, altanen eller balkongen till en mer attraktiv plats att vara på.
Bli en del av Designbase universum och vårt tema Outdoor
Boka annons hos Hans Snestrup, tfn +45 2258 6000 eller hs@horisontgruppen.dk och skicka gärna idéer och tips eller redaktionellt material, dvs en kortare text och foto i hög upplösning, till anb@horisontgruppen.dk. Manusstopp för inlämnat redaktionellt material är måndagen den 8 mars 2021.
Därför har Designbase nr 2 ett omfattande tema kring livet utomhus. I en tid när det är viktigare än någonsin att kommunicera sina nyheter till inköpare i branschen tar vi en närmare titt på utomhustrenden och varför den har blivit så betydelsefull som den är, och vi tittar inte minst på de många nyheter som kommer för trädgård, uteplats och balkong.
Lusten att skapa ett personligt rum i trädgården präglar vårens utomhustrender. Trädgården har alltid varit en speciell plats där vi kan dra oss tillbaka och koppla av, en egen oas som spelar en viktig roll inte minst i vår oroliga tid.
Hållbarhet är en en trend även i trädgården. Det handlar om att skapa en harmonisk plats för växtligheten och att låta utomhusmöbler och dekorationer smälta in på ett naturligt sätt.
Grillar och utomhuskök är också en del av trenden, inte minst idag när en stor del av maten tillagas hemma och matlagning i trädgården kan ge välbehövlig omväxling.
Så det behövs nya utemöbler, det behövs grillar, utebelysning och tillbehör för att skapa trivsel som lyktor, dukar, ramar som tål att hänga ute och mycket mer.
Det är viktigt att butikerna – både fysiska och online – inspirerar konsumenter till att skapa sina uterum och därför är det viktigt att inköpare får en överblick över vad marknaden och ditt företag kan erbjuda.