Möbler en av vinnarna 2020

Tillväxt för inredning trots minskad total konsumtion

I mitten av december presenterades den årliga Konsumtionsrapporten som ges ut av Centrum för konsumtionsforskning på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet i samarbete med Centre for Retailing. Rapporten visar att svenskarnas totala konsumtion minskade med 4,7 procent under fjolåret. Under pandemin har svenskarna framförallt dragit ner på resor, hotell- och restaurangbesök, kläd- och skoinköp och transporter. De konsumtionsområden som ökade mest under de tre första kvartalen 2020 var alkoholhaltiga drycker och tobak, 5,2 procent, kommunikation, 5,0 procent, samt möbler, hushållsartiklar och underhåll, 4,2 procent.
Rapporten bygger på statistik från SOM-institutet vid Göteborgs universitet och Statistiska centralbyrån.
www.gu.se

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023