Möbelmässan Göteborg: Scenprogram och viktiga paneldebatter

För första gången får mässan en scen med ett spännande program, inklusive paneldebatt, säger Jacob Ryder.

Foto: Möbelmässan Göteborg

"Scenområdet med tillhörande café blir ett nytt centrum på Möbelmässan och tanken är att man kan njuta av en kopp kaffe eller äta lite lunch och samtidigt följa med vad som händer på scenen", säger Jacob Ryder.

På scenen kommer det att vara fokus på branschens framtid. Utställare uppmuntras att boka tid för egna seminarier och det blir ett panelsamtal där trendspotting och framtidsfrågor för branschen står på agendan. Panelen arrangeras i samband med ett After Work-mingel som avslutar mässans första dag.

På så sätt får både utställare och besökare möjlighet att vara med och lyssna.

Flera kända branschaktörer intar scenen under mässan. Bland annat. Erika Cederberg, ordförande i Hemljus och verkställande direktör för Watt & Veke, och Johan Sjöstedt, ordförande i PUFF och verkställande direktör för Happynest.

"Vi förväntar oss aktuella och intressanta samtal, inte minst om de utmaningar som hela branschen står inför. Det är ingen hemlighet att vi befinner oss i en lågkonjunktur som påverkar den diskretionära konsumenthandeln, som möbelindustrin är en del av", säger George Makdessi, och han ser mycket positivt på att företagen nu har möjlighet att boka tid för egna seminarier i det rullande scenprogrammet på mässdagarna. "Vi hoppas få intryck från många olika håll", säger han. "Att utställarna nu inte bara har tillgång till en monter, utan också en scen där de kan förmedla sina budskap, tillför mässan nytt och rikare innehåll. Vi hoppas att det ska göra Möbelmässan Göteborg till en ännu mer intressant lokal för båda utställarna och besökare”, avslutar George Makdessi.

-PF

Denna artikel är en del av ett tema:

TEMA: Möbelmässan i Göteborg

Möbelmässan i Göteborg förlängs från två till tre dagar kl 12-14. september. Det innebär mer tid för inspiration både hos de många utställarna och via det stora program av spännande föreläsningar som satts samman. I temat kan du dyka ner i de många branschupplevelser som väntar.

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023