Personal viktig för ökad lönsamhet

Ny undersökning från amerikanska Reflexis.

Medarbetarna är den absolut viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Det visar en kundundersökning som butikssystemföretaget Reflexis har tagit fram. 83 procent av tillfrågade svenska konsumenter säger att bra kundservice från butikspersonalen ökar sannolikheten för nya köp. Undersökningen som genomfördes bland 1 000 konsumenter är publicerad i rapporten Innovativa nyheter – låt arbetstimmarna skapa extra värde.

”Informativa samtal mellan kunder och personal är avgörande för att skapa försäljningsmöjligheter och bygga kundlojalitet, men man får inte glömma att medarbetarna behöver tid och resurser för att kunna göra detta”, säger David Rogers, VP Sales & Marketing EMEA på Reflexis.

-ANB

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023