31.07.2019  |  Business  |  Ledning & drift

Personal viktig för ökad lönsamhet

Ny undersökning från amerikanska Reflexis.

Medarbetarna är den absolut viktigaste faktorn för ökad lönsamhet och lojalitet. Det visar en kundundersökning som butikssystemföretaget Reflexis har tagit fram. 83 procent av tillfrågade svenska konsumenter säger att bra kundservice från butikspersonalen ökar sannolikheten för nya köp. Undersökningen som genomfördes bland 1 000 konsumenter är publicerad i rapporten Innovativa nyheter – låt arbetstimmarna skapa extra värde.

”Informativa samtal mellan kunder och personal är avgörande för att skapa försäljningsmöjligheter och bygga kundlojalitet, men man får inte glömma att medarbetarna behöver tid och resurser för att kunna göra detta”, säger David Rogers, VP Sales & Marketing EMEA på Reflexis.

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen.Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hantverk affärer, stora möbelaffärer, blomsteraffärer och dessa fö…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.