Stelton förvärvar keramikföretaget Knabstrup Keramik, som från och med den 1 maj kommer att integreras fullständigt i Stelton A/S och dra fördel av att vara en del av en större organisation. Utvecklingen av Knabstrup Keramik har haft en positiv försäljningsutveckling de senaste åren och kan dra fördel av Steltons internationella organisationsstruktur för att påskynda sin tillväxt. Karsten Madsen, VD för Knabstrup Keramik, säger: "Inflationen och särskilt höga fraktkostnader har inte varit enkelt för vår bransch, och eftersom jag känner Stelton mycket väl hittade vi en lösning som var attraktiv för båda parter. Dessutom ser jag fram emot att gå med i styrelsen för Stelton A/S och därigenom följa utvecklingen av Knabstrup Keramik framöver." Michael Knudsen från Knabstrup Keramik kommer att gå med i Steltons ledningsteam som marknadsdirektör i Stelton A/S.
Stelton har redan varumärket RIG-TIG, så framöver kommer de att ha tre varumärken med sig. Det är en enorm fördel, särskilt för internationella kunder där frakten kan vara hög för ett mindre varumärke. "Keramik har haft en fantastisk utveckling under de senaste åren", säger Michael Ring från Stelton: "Det har kommit många nya namn och det har också fallit bort många, men Knabstrup Keramik bygger fortfarande på den gamla konstindustrins historia, vilket ger dem stor potential och berättigande på marknaden." Knabstrup Keramik kommer att fortsätta utveckla nya projekt och vårda den arv vi har övertagit med rätt respekt.