42 000 besökte årets imm cologne
Ännu ett år, ännu ett imm cologne. Och denna gång med nätverk i centrum.
Från 14 till 18 januari strömmade inredningsproffs från hela världen åter till imm cologne i Köln.
Omkring 42 000 besökare från 129 länder använde det internationella handelseventet för att knyta kontakter, boosta sin verksamhet och få inspiration.
"Under mottot 'Connecting Communities' har imm cologne spelat en avgörande roll för att främja nätverkande inom inredningssektorn", säger Gerald Böse, VD för Koelnmesse, som ligger bakom imm cologne.
Leo Lübke, ordförande i Association of the German Furniture Industry (VDM), betonade också imm colognes position som en avgörande länk inom möbelsektorn:
"Särskilt i utmanande tider ger mässan alla branschdeltagare en central affärsplattform för att presentera nylanseringar, skapa nätverk och göra försäljning. Och det är återigen bevisat att Köln i januari genererar en omfattande täckning av hem- och inredningsdesign i hela Tyskland.”
Utöver de trender och produktinnovationer som presenteras av de cirka 750 utställarna, kan mässan även presentera ett antal evenemang – utformade för att främja utbyte mellan mässdeltagare.
- HCL