Afound har öppnat på gatan och webben

Stark samverkan mellan kanalerna i H&M:s nya satsning.

I mitten av juni öppnade H&M de två första Afoundbutikerna i Sverige på centrala lägen i Stockholm och Malmö. En timme innan butikerna slog upp sina dörrar gick webbshopen live. Tanken är att upplevelsen av e-handeln och butikerna ska förstärka varandra.

”Idén var att skapa en innovativ marknadsplats med ett utvalt, relevant och inspirerande utbud. Vi har fokuserat på upplevelsen i både de fysiska och den digitala butiken. Vissa kanske kallar oss en outlet, men vår vision är att våra kunder ska uppleva ett paradis både för stil- och fyndjakt”, säger Mattias Ekberg, Afounds kreativa chef.

Premiärerna är del av en långsiktig strategi att öppna Afoundbutiker i de flesta svenska städer. På tur står butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad senare i år.

-ANB

Relaterat innehåll

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023