Afound har öppnat på gatan och webben

Stark samverkan mellan kanalerna i H&M:s nya satsning.

I mitten av juni öppnade H&M de två första Afoundbutikerna i Sverige på centrala lägen i Stockholm och Malmö. En timme innan butikerna slog upp sina dörrar gick webbshopen live. Tanken är att upplevelsen av e-handeln och butikerna ska förstärka varandra.

”Idén var att skapa en innovativ marknadsplats med ett utvalt, relevant och inspirerande utbud. Vi har fokuserat på upplevelsen i både de fysiska och den digitala butiken. Vissa kanske kallar oss en outlet, men vår vision är att våra kunder ska uppleva ett paradis både för stil- och fyndjakt”, säger Mattias Ekberg, Afounds kreativa chef.

Premiärerna är del av en långsiktig strategi att öppna Afoundbutiker i de flesta svenska städer. På tur står butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad senare i år.

-ANB

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023