Afound har öppnat på gatan och webben

Stark samverkan mellan kanalerna i H&M:s nya satsning.

I mitten av juni öppnade H&M de två första Afoundbutikerna i Sverige på centrala lägen i Stockholm och Malmö. En timme innan butikerna slog upp sina dörrar gick webbshopen live. Tanken är att upplevelsen av e-handeln och butikerna ska förstärka varandra.

”Idén var att skapa en innovativ marknadsplats med ett utvalt, relevant och inspirerande utbud. Vi har fokuserat på upplevelsen i både de fysiska och den digitala butiken. Vissa kanske kallar oss en outlet, men vår vision är att våra kunder ska uppleva ett paradis både för stil- och fyndjakt”, säger Mattias Ekberg, Afounds kreativa chef.

Premiärerna är del av en långsiktig strategi att öppna Afoundbutiker i de flesta svenska städer. På tur står butiker i Göteborg, Skärholmen och Kristianstad senare i år.

-ANB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023