Black Friday slog rekord – igen

I genomsnitt 5 procent lägre priser.

Trots livliga diskussioner på förhand tycks årets Black Friday ha slagit alla tidigare försäljningsrekord. Klarna rapporterar att omsättningen i företagets betallösningar ökade med 14 procent jämfört med 2018. Samtidigt visar data från Prisjakt Peak Index att priserna i genomsnitt endast var omkring 5 procent billigare än en vanlig dag. På var sjunde produkt ökade till och med priset.

Kategorier där försäljningen ökade mest hos Klarna jämfört med fjolåret var mode och skönhet med 18 procent och elektronik med 17 procent.

-ANB

Relaterat innehåll

19.11.2024Designbase.se

Carpets & Rugs växer

19.11.2024Designbase.se

Paula Gerbase utsedd till kreativ direktör hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Creativeworld Trends 2025: Promenader fulla av inspiration

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, gemenskap och optimism

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Fokus på design! Nytt varumärkesområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponsrad

Home of Consumer Goods erbjuder ett nytt varumärkesområde 2025

23.10.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Innovativ komfort och design för de minsta – MEMBANTU presenterar tre nyheter:

10.10.2024Designbase.se

imm cologne 2025 är inställd

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023