Black Friday slog rekord – igen

I genomsnitt 5 procent lägre priser.

Trots livliga diskussioner på förhand tycks årets Black Friday ha slagit alla tidigare försäljningsrekord. Klarna rapporterar att omsättningen i företagets betallösningar ökade med 14 procent jämfört med 2018. Samtidigt visar data från Prisjakt Peak Index att priserna i genomsnitt endast var omkring 5 procent billigare än en vanlig dag. På var sjunde produkt ökade till och med priset.

Kategorier där försäljningen ökade mest hos Klarna jämfört med fjolåret var mode och skönhet med 18 procent och elektronik med 17 procent.

-ANB

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023