The Body Shop bäst på kundbemötande

Hud- och hårvårdskedjan toppar Daymakerindex 2018.

Varje år sedan 2009 genomför företaget Daymaker en undersökning av kundbemötandet i 103 kedjor inom 13 branscher med hjälp av så kallade mystery shoppers. Resultatet presenteras i det årliga Daymakerindex. Årets etta The Body Shop klättrade rejält från fjolårets fjortondepats. På andra- och tredjeplats kom Euronics och Colorama.

– Digitaliseringen förändrar kundbeteendet, men det betyder inte att kedjorna kan sluta att utveckla butikskanalen. Kundmötet i butik är fortfarande trots allt den viktigaste kanalen – lyckas man inte där lämnar man fältet öppet för konkurrenterna. Kedjornas beslutsfattare måste kunna fokusera både på framtiden och de möjligheter som finns i dag, säger Daymakers vd Robert Eriksson.

-ANB

Relaterat innehåll

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023