De är Sveriges största influencers

Influencer marketing allt större inom inredning.

Influencer marketing är en av de snabbast växande trenderna inom marknadsföring med Instagram som viktigaste kanal. Under 2017 omsatte fenomenet omkring 660 miljoner kronor i Sverige, en ökning på nästan 35 procent mot 2016. En kartläggning från IRM, Institutet för reklam och marknadsföring, tyder på en fortsatt stark ökning för 2018 och 2019. Influencer marketing-företaget Beatly har listat Sveriges största influencers på Instagram, bland annat inom inredningssegmentet.

Störst inom inredning på Instagram

1 Jesper Laursen                @scandinavianhomes        878 000 följare

2 Joanna Johansson          @joannajohanssonx           333 000 följare

3 Carolina Gynning            @carolinagynning               295 000 följare

4 Helena Löfstedt               @mylittleredhouse              221 000 följare

5 Vanessa Valderrama       @interiorbyvanessa            178.61k följare

-ANB

Relaterat innehåll

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

09.07.2024Designbase.se

Möbelbranschens klimatutmaning: "Vill du behålla kunderna? Tänk cirkulärt!"

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

30.04.2024Designbase.se

Messe Frankfurt erbjuder gratis evenemang online för alla

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023