24.01.2019  |  Business  |  Trends

De är Sveriges största influencers

Influencer marketing allt större inom inredning.

Influencer marketing är en av de snabbast växande trenderna inom marknadsföring med Instagram som viktigaste kanal. Under 2017 omsatte fenomenet omkring 660 miljoner kronor i Sverige, en ökning på nästan 35 procent mot 2016. En kartläggning från IRM, Institutet för reklam och marknadsföring, tyder på en fortsatt stark ökning för 2018 och 2019. Influencer marketing-företaget Beatly har listat Sveriges största influencers på Instagram, bland annat inom inredningssegmentet.

Störst inom inredning på Instagram

1 Jesper Laursen                @scandinavianhomes        878 000 följare

2 Joanna Johansson          @joannajohanssonx           333 000 följare

3 Carolina Gynning            @carolinagynning               295 000 följare

4 Helena Löfstedt               @mylittleredhouse              221 000 följare

5 Vanessa Valderrama       @interiorbyvanessa            178.61k följare

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen.Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hantverk affärer, stora möbelaffärer, blomsteraffärer och dessa fö…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.