Förväntningar uppåt i handeln

Vändning i februari efter tidigare nedgång.

Foto: Helene Svanholm/Svensk Handel.

Svensk Handels Handelsbarometer för februari månad visar att handlarnas förväntningar på framtiden generellt sett har ökat. Framtidstron ökar främst i dagligvaruhandeln medan sällanköpsvaruhandeln halkar efter. För detaljhandeln i stort har förväntningarna gått nedåt de senaste månaderna men i februari ökade de med 0,7 enheter till 93,4.

Handelsbarometern är Svensk Handels månatliga indikator över detaljhandelns utveckling. Den ger en inblick i hur branschens företag tror att omsättning, lönsamhet och sysselsättning kommer att utvecklas under de kommande tre månaderna.

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023