22.10.2018  |  Business  |  Branschnytt

Innovativ pop-up testas i Nordstan

The Fitting Room förenar fysiskt och digitalt.

I oktober och en månad framåt öppnar pop-upbutiken The Fitting Room på Köpmansgatan i Nordstan. Det är ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna i fysisk och digital handel.

I pop-upbutiken kan kunden prova fullt sortimentet av kläder från det nya varumärket Wacay och skor från göteborgska Sneaky Steve på en yta om 63 kvadratmeter. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar av kunderna själva, vilket betyder att personalen kan lägga all sin tid på att serva kunderna. Beställningen levereras sedan direkt hem från respektive varumärkes centrala e-handelslager. Detta bidrar till att butikerna minskar sin kapitalbindning och även kostsamma utförsäljningar.

Bakom projektet The Fitting Room står Retail tech-bolagen Touchtech och Vertiseit som är specialiserade på digital transformation av fysisk retail.

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen. Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hant…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.