Innovativ pop-up testas i Nordstan

The Fitting Room förenar fysiskt och digitalt.

I oktober och en månad framåt öppnar pop-upbutiken The Fitting Room på Köpmansgatan i Nordstan. Det är ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna i fysisk och digital handel.

I pop-upbutiken kan kunden prova fullt sortimentet av kläder från det nya varumärket Wacay och skor från göteborgska Sneaky Steve på en yta om 63 kvadratmeter. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar av kunderna själva, vilket betyder att personalen kan lägga all sin tid på att serva kunderna. Beställningen levereras sedan direkt hem från respektive varumärkes centrala e-handelslager. Detta bidrar till att butikerna minskar sin kapitalbindning och även kostsamma utförsäljningar.

Bakom projektet The Fitting Room står Retail tech-bolagen Touchtech och Vertiseit som är specialiserade på digital transformation av fysisk retail.

-ANB

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023