Nyskapande showroomkoncept lanseras i Stockholm
Försäljning, PR och media under samma tak på Kaptensgatan.
Till hösten lanserar agenturen Agentura och den inredningsinriktade PR-byrån Studio Sankt Paul tillsammans ett nytt showroomkoncept på Kaptensgatan 6 i centrala Stockholm. Förutom de båda företagens verksamhet med försäljning respektive PR kommer det även att finnas en kontorsplats i pop up-format, som är öppen för bland annat influensers, stylister och inredare. Bakom lanseringen står Catarina Dittschlag, grundare av Agentura, samt Annika Wijkström, som driver Studio Sankt Paul PR. De berättar att idén uppstod när båda två samtidigt letade efter nya, större lokaler. ”Nuförtiden ser man allt mer hur branschen stagnerar. För att lyckas måste det till något innovativt, där man öppnar upp nya dörrar för kreativa samarbeten”, säger Catarina Dittschlag, som får medhåll av Annika Wijkström: ”Det nya showroomet kommer att bli en plats för personliga möten mellan olika världar, vilket vi tror ska resultera i spännande synergier och ökade möjligheter till affär”.
-JBE