Stark försäljningsutveckling för Cervera

Stor efterfrågan på omnikanaltjänster.

Cervera hade en stark försäljningsmånad i januari och satte för andra månaden i rad nytt försäljningsrekord. Jämförbara butiksenheter ökade 17 procent mot 2019 och e-handeln växte med 32 procent. Även företagets NPS är uppe på ”all time high”, enligt VD Peter Rimbäck.

I sin nya strategi vill Cervera kombinera det bästa från sina båda kanaler, för att skapa en effektiv omniaffär. Kundernas efterfrågan är tydlig. Under januari ökade e-beställningar (köpt i butik, levererat från online) med 300 procent, och reservationer (hittat online, köpt i butik) med 100 procent. Samtidigt fortsätter lönsamheten att vara en utmaning, där bruttomarginalerna står under stark press.

”Våra medarbetare lyser just nu av nytt självförtroende. Det är fantastiskt att se ett helhjärtat engagemang och kundfokus i allt vi gör”, säger Peter Rimbäck i ett pressmeddelande.

-JBE

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023