Stark försäljningsutveckling för Cervera

Stor efterfrågan på omnikanaltjänster.

Cervera hade en stark försäljningsmånad i januari och satte för andra månaden i rad nytt försäljningsrekord. Jämförbara butiksenheter ökade 17 procent mot 2019 och e-handeln växte med 32 procent. Även företagets NPS är uppe på ”all time high”, enligt VD Peter Rimbäck.

I sin nya strategi vill Cervera kombinera det bästa från sina båda kanaler, för att skapa en effektiv omniaffär. Kundernas efterfrågan är tydlig. Under januari ökade e-beställningar (köpt i butik, levererat från online) med 300 procent, och reservationer (hittat online, köpt i butik) med 100 procent. Samtidigt fortsätter lönsamheten att vara en utmaning, där bruttomarginalerna står under stark press.

”Våra medarbetare lyser just nu av nytt självförtroende. Det är fantastiskt att se ett helhjärtat engagemang och kundfokus i allt vi gör”, säger Peter Rimbäck i ett pressmeddelande.

-JBE

Relaterat innehåll

24.04.2024Designbase.se

Heimtextil samarbetar med Patricia Urquiola 2025

23.04.2024Designbase.se

Fyra makrotrender för de kommande åren

18.04.2024Designbase.se

Rosendahl Design Group erhåller B Corp-certifiering

17.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

Witt A/S tar över distributionen av Aiper trådlösa poolrobotar i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponsrad

Från återvunnen plast till hållbara och multifunktionella produkter

05.04.2024Designbase.se

BoConcept förvärvar en internationell toppprofil

04.04.2024Witt Hvidevarer A/S

Sponsrad

iRobot introducerar en ny prisvänlig 2-i-1-robot: Roomba Combo Essential

27.03.2024Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023