Stark försäljningsutveckling för Cervera

Stor efterfrågan på omnikanaltjänster.

Cervera hade en stark försäljningsmånad i januari och satte för andra månaden i rad nytt försäljningsrekord. Jämförbara butiksenheter ökade 17 procent mot 2019 och e-handeln växte med 32 procent. Även företagets NPS är uppe på ”all time high”, enligt VD Peter Rimbäck.

I sin nya strategi vill Cervera kombinera det bästa från sina båda kanaler, för att skapa en effektiv omniaffär. Kundernas efterfrågan är tydlig. Under januari ökade e-beställningar (köpt i butik, levererat från online) med 300 procent, och reservationer (hittat online, köpt i butik) med 100 procent. Samtidigt fortsätter lönsamheten att vara en utmaning, där bruttomarginalerna står under stark press.

”Våra medarbetare lyser just nu av nytt självförtroende. Det är fantastiskt att se ett helhjärtat engagemang och kundfokus i allt vi gör”, säger Peter Rimbäck i ett pressmeddelande.

-JBE

Relaterat innehåll

16.07.2024Designbase.se

Expert: Få kontroll över ditt IT-system innan semestern och undvik bedrägerier

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

07.05.2024Treyd AB

Sponsrad

What's trending in fintech?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023