3daysofdesign: Jacob Jensen har fått ett nytt varumärke och omtolkas
Det ikoniska varumärket Jacob Jensen presenterar en ny kollektion
Det är med vördnad och stor respekt som Jacob Jensen i samarbete med F&H görs om och omtolkas. Det händer med lanseringen av en kollektion av produkter som vi alla använder många gånger om dagen. "Och det är helt medvetet, för Jacob Jensen har alltid skapat produkter som behöver användas". Det sa VD Thomas Bennedsen till mig när jag träffade honom under 2daysofdesign, där man i F&H:s Kitchen, Living, Dining-butik på Niels Hemmingsens Gade har inrett ett Jacob Jensen-rum under rubriken Meaningful Moments.
– Produkterna är nya mönster som har skapats i Jacob Jensens anda, för den person han var, han skulle ha blivit djupt besviken om vi helt enkelt hade hämtat tidigare mönster från arkiven och satt dem i produktion igen, säger Thomas Bennedsen, som konstaterar att lanseringen redan är en stor framgång.
"Vi har haft internationella köpare och internationell press och influencers i vårt Jacob Jensen-utrymme och de var alla väldigt exalterade över vår nya kollektion, så det är lovande".
Kollektionen kommer att lanseras i butik hösten 2024 och våren 2025.