Succé för Nordstil
Drygt 12 00 besökare på den första Nordstil Winter som just avslutats i pandemitider var både nöjda och sugna på att lägga ordrar.
Efter inställda och uppskjutna mässor i Frankfurt, Paris och Stockholm var Nordstil i Hamburg branschens första tillfälle att träffas och få en inspirerande inblick i trenderna och de nya produktsortimenten till våren och sommaren såväl som till den kommande julsäsongen.
Över 12 000 besökare hade hittat till Hamburg där 670 utställare från Tyskland, Danmark, Nederländerna och Sverige visade upp sina senaste kollektioner och inte minst massor av inspiration för branschen.
Som väntat med tanke på coronasituationen var det färre besökare än vanligt, men i gengäld var de väldigt motiverade.
”Nordstil har visat en sak de senaste tre dagarna. Branschen vill ha treenigheten av mässor, nyheter och personlig kontakt, trots svårare förhållanden. Ökningen av antalet utställare och besökare jämfört med förra sommaren har övertygat oss om att Nordstil återigen är en säker plats att göra affärer på”, säger Stephan Kurzawski, Senior Vice President Consumer Goods & Sales.
Nextrade på Nordstil
Den digitala beställningsplattformen Nextrade har blivit en allrounder när det kommer till digitaliseringen av detaljhandeln. Mer än 10 000 beställningar från 400 varumärken läggs på plattformen varje dygn.
Nästa Nordstil Summer äger rum 23–25 juli 2022 och nästa Nordstil Winter 14–16 januari 2023.
-PF