Fem trender i detaljhandeln

Nya köpvanor kräver nytänkande.

Företaget Visma Retail har besökt världens största retailkongress NRF Retail's Big Show i New York och därifrån listat fem stora trender inom handeln:

1 Butikens nya roll. De fysiska butiker som förnyas i takt med konsumentens växande förväntningar är de som har störst chans att överleva.

2 Polarisering. Medan de största aktörerna blir allt större uppstår en efterfrågan på mindre mindre aktörer.

3 Data. Vikten av att samla in data är många handlare medvetna om. Det kritiska nu blir att faktiskt använda sig av all information på ett smart sätt och som samtidigt följer regelverken.

4 Den fragmenterade målgruppen. Vi är allt mer illojala mot våra favoritbutiker och -varumärken. Nu behövs mer än bara rabatter och erbjudanden för att få återkommande kunder.

5 Experiential retailing. Nu handlar det om att som butik våga experimentera och testa olika koncept med ny teknik och nya samarbeten.

-ANB

Relaterat innehåll

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

24.02.2025Designbase.se

Droppery introducerar Droppery Markets

06.02.2025Designbase.se

Rekordhöga konkurssiffror i Sverige – men danskarna kan jubla

04.02.2025Designbase.se

Kom ihåg mänskligt omdöme

28.01.2025Designbase.se

Royal Copenhagen i kreativt samarbete med HM Drottning Margrethe

27.01.2025Önska

Sponsrad

Önskas jubileumsgala – en glittrande kväll att minnas

08.01.2025Önska

Sponsrad

Önskakedjan firar 20 år med jubileumsgala i glitter och glamour!

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023