Plantagen testar e-handel

Nordisk lansering planerad vid årsskiftet.

Under våren 2018 har Plantagen öppnat sex nya butiker i Sverige och expansionen fortsätter med fem till tio nya butiker per år de närmaste åren. Det pågår också en omställning i företaget där en viktig del är att starta e-handel. Andra delar är bland annat att Plantagens mer traditionella stora varuhus omdisponeras, småbutiker öppnas och produktutbudet utvidgas.

”De senaste åren har intresset för växter och odling ökat stort i hela Norden och vi kan även se att intresset för att handla växter på nätet ökar. I och med att vi nu gör en förflyttning i företaget är tiden helt rätt att satsa på en e-handelsbutik”, säger Kenneth Grönlund, Omnichannel Manager, Plantasjen Group.

Under sommaren har företaget provat sig fram med en digital pop up-butik, en tillfällig näthandel där ett urval av Plantagens sortiment erbjuds med hemleverans i Stockholmsområdet, Uppsala och Osloområdet. Planen är att lansera en e-handel med hela produktutbudet och leverans över hela Norden vid årsskiftet.

-ANB

Relaterat innehåll

26.07.2024Designbase.se

Ett 250-årigt tillväxtäventyr

26.07.2024Designbase.se

Vi vill lyfta matlagningsupplevelsen

12.07.2024Designbase.se

Ökning av konkurser i juni

17.06.2024Designbase.se

Temu är föremål för strängare regler

11.06.2024Designbase.se

Direkt till konsument är det nya "svarta"

07.06.2024Droppery

Sponsrad

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

31.05.2024Treyd AB

Sponsrad

6 sätt du kan dra nytta av att använda Treyd för att finansiera leverantörsfakturor

22.05.2024Designbase.se

Kunskapsdelning på Nordstil Forum

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023