Rekordår för Mio

Både butiker och e-handel ökar starkt.

När Mio presenterade årsredovisningen för räkenskapsåret 2017–2018 stod det klart att företaget slagit rekord med ett resultat på 256 miljoner kronor och en tillväxt på 10,4 procent.

”Det starka resultatet har belastats med engångskostnader avseende uppdaterat affärssystem som skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling av vår digitala affär. GDPR är ett annat viktigt projekt som tagit mycket resurser och drivit kostnader. Andra poster som påverkar verksamheten negativt under året är kronans försvagning samt strejken i Göteborgs hamn. Trots dessa poster är det extra glädjande att kunna presentera ett rekordresultat igen”, kommenterar Björn Lindblad, vd Mio.

Under perioden hade kedjan 9,8 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 8 procent från föregående år. E-handeln ökade med 45,2 procent och utvecklingen i butik var 8,1 procent på jämförbara enheter och 10,4 procent på totalen.

I oktober 2017 öppnades Mio Lund som blev butik nummer 72.

-ANB

Relaterat innehåll

11.04.2025Designbase.se

Nya EU-regler kan öppna en digital motorväg för företag

11.04.2025Designbase.se

Geberit får EcoVadis guldmedalj

01.04.2025Önska

Sponsrad

Önskabutikerna inleder våren med inspirerande Önskaskola hos Skeppshults Gjuteri

18.03.2025Designbase.se

Låt tekniken fungera för dig

17.03.2025Önska

Sponsrad

Önska reser tillsammans

17.03.2025Designbase.se

Tre dagar av innovationer och framtida teknologier

04.03.2025Global Design Partner

Sponsrad

Din dröm, vår passion

26.02.2025Designbase.se

Försämrar AI medarbetarnas förmåga att tänka kritiskt?

Håll dig uppdaterad med designbase.se

Få insikt i de senaste produkterna, trenderna och tendenserna, spännande intervjuer, teman, unika jobberbjudanden och spännande evenemang.

Publisher

Horisont Gruppen a/s

Strandlodsvej 44

2300 København S

Telefon: 53506060

www.horisontgruppen.dk

Copyright 2023