25.09.2018  |  Business  |  Branschnytt

Rekordår för Mio

Både butiker och e-handel ökar starkt.

När Mio presenterade årsredovisningen för räkenskapsåret 2017–2018 stod det klart att företaget slagit rekord med ett resultat på 256 miljoner kronor och en tillväxt på 10,4 procent.

”Det starka resultatet har belastats med engångskostnader avseende uppdaterat affärssystem som skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling av vår digitala affär. GDPR är ett annat viktigt projekt som tagit mycket resurser och drivit kostnader. Andra poster som påverkar verksamheten negativt under året är kronans försvagning samt strejken i Göteborgs hamn. Trots dessa poster är det extra glädjande att kunna presentera ett rekordresultat igen”, kommenterar Björn Lindblad, vd Mio.

Under perioden hade kedjan 9,8 miljoner butiksbesökare vilket innebär en ökning på 8 procent från föregående år. E-handeln ökade med 45,2 procent och utvecklingen i butik var 8,1 procent på jämförbara enheter och 10,4 procent på totalen.

I oktober 2017 öppnades Mio Lund som blev butik nummer 72.

-ANB

Mer från Designbase.se

Designbase.se

Designbase.se

Designbase är forum för design och indredningsbranchen och riktar sig till alla som arbetar professionellt inom inrednings- och designbranschen.Designbase är ett svensk fackmedia på print och nätgemenskap på adressen Designbase.se. Fackmediet distribueras till chefer och medarbetare i hårdvara, glas, porslin, gåvor, køkkentøjs- och hantverk affärer, stora möbelaffärer, blomsteraffärer och dessa fö…

Se företagsprofil  

  Designbase.se använder cookies som vi använder för att komma ihåg dina inställningar och statistik etc. Eftersom du fortsätter att använda webbplatsen accepteras vår nya cookie- och personuppgiftspolicy. Läs mer.